Strategické partnerství společnosti ABC Data s cloudovým poskytovatelem Alibaba Cloud na trhu střední a východní Evropě má pomoci lokálním firmám využít příležitostí, které přináší digitalizace.
Jak z oznámení distribuční skupiny vyplývá, ABC Data se touto dohodou stává distributorem cloudových produktů a služeb Alibaby v Polsku, České Republice, Slovensku a dalších pěti zemích.
Distributor poskytne svým resellerům cloudovou platformu, která obsáhne „kompletní nabídku cloudových produktů a služeb, které Alibaba Cloud nabízí, včetně virtuálních serverů, hostingu, zálohování a ukládání dat, síťových řešení, internetu věcí (IoT), velkých dat a umělé inteligence (AI)“.
Platforma ABC Data Cloud bude součástí proprietární e-commerce platformy skupiny ABC Data. Distributor dodává, že resellerům budou kromě „zjednodušeného a přátelského postupu komunikace“ k dispozici profesionálové, které vyškolila Alibaba.
Polští zákazníci, kteří budou chtít cloudová řešení Alibaby využívat, budou mít k dispozici podporu v polštině. Jak to bude na dalších trzích, distributor neuvádí.
Data zákazníků budou uložena v datovém centru ve Frankfurtu, případně podle preferencí klienta v jiném ze sedmnácti datacenter Alibaby ve světě.
Lokální firmy mají mít k dispozici také možnost návrhu řešení na míru, zejména pokud plánují rozvoj svého byznysu do regionu Asie-Pacifik, respektive do Číny, kde má Alibaba své kořeny.
Alibaba Cloud je cloudová větev skupiny Alibaba. Byla založena v roce 2009 a podle společnosti Gartner patří mezi tři největší poskytovatele infrastruktury jako služby (IaaS) a největším poskytovatelem veřejných cloudových služeb v Číně.
Podle předpovědi Analytíků IDC mají společnosti a veřejný sektor ve střední a východní Evropě investovat do cloudových služeb 2,54 miliardy dolarů. To je téměř dvakrát více než v roce 2017, kdy tyto výdaje činily 1,28 miliardy dolarů.
Zdroj: ABC Data