Společnost 2N Telekomunikace ředstavila závěry průzkumu Moderní bytové domy, který uskutečnila v březnu 2019 na reprezentativním vzorku české populace. Cílem bylo zjistit, jaké faktory jsou pro Čechy důležité při koupi či pronájmu bytu a jak vnímají potřebu lepší výbavy a služeb.
Nepřekvapí, že jako hlavní parametry pro výběr bytu označili respondenti cenu (97 %), velikost a rozvržení bytu (92 %) a lokalitu a občanskou vybavenost v okolí (91 %). V druhé části výzkumu však měli vyhodnotit, jak atraktivní by pro ně byly další jednotlivé služby a výbava bytového domu.
Zde se na prvním místě umístila snadná dostupnost správce objektu a rychlé řešení závad (77 %), dále pak elektronické zabezpečení domu (73 %) a snadná komunikace s příchozími s pomocí interkomu (59 %). Vlastní recepce s nepřetržitou službou by naopak byla atraktivní jen pro 26 % respondentů.
„Lidé se při nákupu či pronájmu bytu sice stále ještě rozhodují podle základních kritérií, jako jsou cena, velikost a okolí, vzniká ale poptávka po vyšší úrovni služeb a výbavy,“ okomentoval výsledky průzkumu Tomáš Vystavěl, chief product officer společnosti 2N.
Infografika – Závěry průzkumu Moderní bytové domy
Výzkum realizovala agentura Nielsen Admosphere prostřednictvím internetového sběru na reprezentativním vzorku 505 respondentů u internetové populace nad 15 let.
Zdroj: 2N Telekomunikace