Srovnání B2B e-shopů: Kde rychle a přehledně nakoupíte

Jsou všechny e-shopy distributorů funkčně srovnatelné? Běží stále na obdobném systému, nebo se situace mění? Co nabízejí vašemu podnikání a jak rychle se v nich zorientujete? Poskytnou vám automaticky zpracovávaná data? Budete vždy vědět, na koho se obrátit? (tabulka uvnitř)

Srovnání B2B e-shopů: Kde rychle a přehledně nakoupíte




Stromy produktů jsou tradičně buď podle typu produktu, nebo podle výrobce. eD system nyní spouští zcela nový e-shop obsahující ještě třetí strom „komodita“, který ale zatím funguje spíš jako „podle výrobce“.

Zboží skladem si můžete vyfiltrovat také u všech distributorů, filtr na zboží v doprodeji však nenabízejí úplně všichni. Velkým zjednodušením v orientaci a při hledání správného produktu je strom, ve kterém můžete volit co nejvíce parametrů, aniž musíte vše řešit nějakým rozšířeným vyhledáváním. Zde nám nejvíce sedly stromy eD systemu a SWS.

A když už použijete fulltextové vyhledávání, hodí se našeptávač, který vám pomáhá i s orientací. Má ho většina distributorů, byť se u každého zobrazuje trochu jinak.

Vyhledávání a zobrazení produktů a lidský faktor

Zobrazení produktů nabízejí téměř všichni ve třech podobách – buď jako dlaždice s velkými obrázky, nebo jako řádky s malými obrázky či jen jako řádky (hezky postaru). Výjimkou je AT Computers, které má řádky s obrázky. Po najetí na ně se obrázek zvětší. Možná už přišli na to, že tato podoba patří k  nejvyhledávanějším, protože obsahuje vše potřebné. Podobně se větší obrázek produktu zobrazuje i na webu Tech Data.

Potřebná je, kromě náhledu a názvu produktu, informace o dostupnosti. Nabízejí ji de facto všichni distributoři, i když někteří až po kliknutí.

Při rozhodování pomůže i zobrazení nejprodávanějších produktů. Nemohli jsme však ověřit, zda je tato informace opravdu relevantní – ať už z pohledu pravdivosti či obecného byznysu. U vás se může prodávat něco jiného, případně může jít o produkt, který byl prodaný ve větším množství pro nějakou speciální zakázku.

Zajímavější jsou možnosti souvisejících produktů. A zde už narážíme na lidský faktor. Byť tuto funkci obsahují všechny e-shopy, v mnoha z nich se těžko hledají, protože je prostě nikdo nespároval. Tady můžeme vyzdvihnout Tech Data – v jejím e-shopu jsme měli pocit, že nemůžeme na nic zapomenout – že se prostě vše objevuje právě tehdy, kdy má. Kromě souvisejících má Tech Data i podobné produkty, což je dobře, protože to není totéž.

V případě spotřebního materiálu ale už produktoví manažeři pochopili, že je lepší ho spárovat, a tak náplně či cartridge najdete u tiskáren téměř všech distributorů.

Podobné je to v případě srovnávání produktů. Pokud nemá systém data, pak toho moc srovnávat nelze. U většiny distributorů však fungovalo dobře, na špici byla opět Tech Data.

Tab.: B2B e-shopy distributorů 2. část

Tab.: B2B e-shopy distributorů 2. část

Zdroj: ChannelWorld

U všech distributorů najdete u produktu vždy příslušného produktového manažera, byť u AT Computers musíte tuto volbu zapnout v nastavení. Jen u některých však vidíte, zda je tento manažer on-line, což ovlivní rychlost odpovědi (pokud je již nemáte mezi kontakty ve svém IM).

Pod lidský faktor lze zahrnout i konfigurátory. Zde je větší spoleh na menší distributory, kteří jich nemají tolik a pečují o ně. U větších distributorů se občas místo konfigurátoru dostanete jen na stránky výrobce, někde se nedostanete nikam, protože odkaz nefunguje. Potřebujete-li ale daný konfigurátor, asi by mělo stačit se ozvat a distributor chybu napraví. Případně pomůže jinak.

Ze všech komunikací a dotazů jsme měli vždy dobrý pocit, že nám distributor chce vyjít vstříc.

Pro košík, srovnání mobilních verzí a vyhodnocení pokračujte na další stranu.


Vyšlo v ChannelWorld 5/2014










Úvodní foto: © tashatuvango - Fotolia.com

Komentáře