Fotoreport: Eset uspořádal nezvykle klidný SEP aneb když se méně běhá a více se hovoří

Partnerská setkání společnosti Eset v minulosti vyčnívala z řady svým poněkud divočejším formátem. Letošní ročník se v tomto ohledu vyznačoval nezvykle klidným tempem a praktickým přístupem, kde akci nahradila věcná diskuse mezi výrobcem a jeho partnery.

Fotoreport: Eset uspořádal nezvykle klidný SEP aneb když se méně běhá a více se hovoří




Společnost Eset má za sebou každoroční konferenci SEP (Setkání Eset Partnerů), která se tentokrát konala v resortu Svatá Kateřina poblíž Počátků. Na zhruba 150 zástupců partnerů čekal celodenní program plný novinek a workshopů, zakončený slavnostním večerem spojeným s předáváním partnerských ocenění.

Výrobce již dopředu avizoval, že letošní SEP nebude tak divoký jako předchozí ročníky, což se potvrdilo. Zatímco v loňském roce se ještě obědvalo na pastvině mezi kozami a jezdilo se autobusy po Máchově kraji, tentokrát se celý program odehrál v poklidu a na jednom místě.

Eset hledí směrem k největším podnikům

Dopolední program odstartoval obchodní ředitel Filip Navrátil, který shrnul historii firmy, od založení trojicí nadšenců v roce 1987 až po rok 2017, kdy Eset čítal 1,5 tisíce zaměstnanců, z toho 500 ve výzkumu a vývoji, a dosáhl 9% nárůstu globálního obratu na 540 milionů dolarů.

Filip Navrátil

Navrátil zdůraznil vysoký růst investice do vývoje a výzkumu, které se mezi lety 2015 a 2018 zvýšily o 66 %, stejně jako číslo 600 milionů celosvětově chráněných uživatelů, kterého se podařilo dosáhnout mimo jiného díky integraci detekční technologie Esetu do prohlížeče Chrome.

Účastníci se dále dozvěděli, že Eset je jedinou bezpečnostní firmou v kategorii „vyzyvatelů“ v rámci Gartner Magic Quadrant a nyní se snaží posunout do oblasti „lídrů“. Tomu má pomoci i rostoucí důraz na enterprise zákazníky, mezi které patří například Honda, Allianz, Canon či T-Mobile.

Žádný next-gen, nýbrž poctivá práce

Jako další se na pódium postavil pre-sales engineer Václav Zubr. Ten na úvod zdůraznil, že lov škodlivých kódů není magie, ale souhra technologií, jejímž příkladem je síť Eset LiveGrid sbírající telemetrická data z více než 110 milionů zařízení a kontroluje 16 milionů vzorků kódu.

Václav Zubr

Schopnosti Esetu čelit hrozbám stojí podle Zubra na třech pilířích, mezi něž kromě LiveGrid patří strojové učení a lidské znalosti. Tyto procesy zatím fungují „jen“ v back-endu, ale Eset již testuje nové řešení Augur určené k integraci do samotných koncových bodů.

Každý výrobce bezpečnostního softwaru se podle Zubra snaží najít rovnováhu mezi spolehlivostí, vysokou detekcí a mírou zátěže na systém. Esetu se to podle jeho názoru daří. Na závěr dodal, že koncept „next-gen“ není všemocný spasitel, nýbrž marketingový buzzword.

Úspěchy výzkumníků a internet cílů

Ondrej Kubovič z pozice security awareness specialist napřed rozebral přístup Esetu k výzkumu. Jeho dvanáct výzkumných center – z toho pět v „Československu“ - denně analyzuje 300 tisíc hrozeb a má za sebou řadu výsledků včetně odhalení extrémně nebezpečného malwaru Industroyer.

Ondrej Kubovič

Dalším příkladem úspěchu bylo zjištění, odkud se vzal malware NotPetya, na jehož základě zasáhla ukrajinská policie v sídle nic netušící společnosti, která se díky špatnému zabezpečení stala „nultým pacientem“. Kubovič dále dodal, že trend ransomwaru poslední dobou nahrazují těžiče kryptoměn.

Tyto i další příklady mají partneři brát jako prodejní argumenty, proč zákazníkům nabídnout právě Eset. Kubovič se závěrem dotkl i internetu věcí, který je z pohledu Esetu spíše „internetem cílů“ plným velmi špatně zabezpečených zařízení s přístupem k velmi citlivým datům.

Novinky v podnikových řešeních

Další na řadě byl hlavní produktový manažer Michal Jankech, který zdůraznil, že „Eset není next-gen rychlokvaška“ s cílem vymyslet jeden produkt a nechat se výhodně koupit. Firma je na trhu již 30 let a chce zde zůstat minimálně jednou tak dlouho, což dokazuje například stavbou nového sídla.

Michal Jankech

Jankech se ve své prezentaci zaměřil na nové podnikové produkty a rozebral cyklus predikce, prevence, detekce a reakce, na kterém jsou postaveny. V souladu s výše uvedeným je podle Jankecha načase změnit názor klientů, že „Eset je ten výrobce antiviru pro domácností“.

Novinky v podnikovém portfoliu jsme vám již nabídli v samostatném článku, ale zmiňme alespoň nahrazení nástroje Eset Remote Administrator řešením Eser Security Management Center a zcela nové produkty Eset Enterprise Inspector a Eset Dynamic Threat Defense.

Michala Jankecha poté vystřídal Filip Navrátil s vyčerpávajícím přehledem nových způsobů licencování, které přicházejí společně se změnami v portfoliu podnikových řešení. Dodejme, že Eset bude své stěžejní firemní produkty nabízet jako v on-premise, tak v cloudové verzi.

„Vedlejší“ produkty rostou jako z vody

Následovala pauza na oběd, po které se na pódiu opět objevil Filip Navrátil s prezentací o Eset Endpoint Encryption (EEE) a Eset Secure Authentication (ESA). Tyto produkty výrobce považuje za „non-core“ součást portfolia, částečně proto, že je získal skrze akvizice.

Druhým důvodem je, že poskytují spíše dodatečné zabezpečení, ale právě z tohoto důvodu jsou podle Navrátila velmi vhodné pro up-selling a cross-selling k dalším produktům a řešením. Eset se tyto produkty snaží aktivně „tlačit“ a je to vidět na výsledcích.

Co se týče prodeje nových licencí, ESA během letošních necelých tří kvartálů dosahoval dvojnásobného obratu oproti celému roku 2017, přičemž u je nárůst obratu dokonce osminásobný. Výrazný podíl na tom podle Navrátila mělo – mimo jiného – nařízení GDPR.

Spotřebitel hledá v partnerovi autoritu

Martin Skýpala představil novinky v oblasti spotřebitelských produktů v čele s Eset Smart TV Security pro zabezpečení chytrých televizí. Tento produkt přichází v reakci na rozmach internetu věcí, který – jak již zaznělo výše – Eset vnímá spíše jako internet cílů.

Další novinkou bude Eset Internet Security ve verzi 12, která přinese například každoměsíční bezpečnostní report, aby „bylo vidět, že to něco dělá“. Dále slibuje výrazně rychlejší instalaci nebo častější dotazy na nové informace, konkrétně každých 10 minut namísto dřívější hodiny.

Martin Skýpala

Poslední prezentaci měl marketingový ředitel Jaroslav Fabián, který shrnul silnou pozici Esetu na trhu domácích řešení a předložil několik argumentů pro prodej produktu Eset Smart Security Premium. Jeho podíl na obratu z produktů pro domácnosti se zvedl z 0,4 % v roce 2016 na 8 % v roce 2018.

Kromě speciální akce v roce 2017, kdy Eset nabízel bezplatný přechod z Internet Security na Smart Security Premium v rámci platné licence, měla pomoci i snaha partnerů. Prodej tohoto prémiového řešení podle Esetu rostl v přímém i nepřímém kanálu. Svou roli měla hrát také touha spotřebitelů mít to nejlepší.

Fabián v souvislosti s tím zdůraznil, aby partneři vnímali rozdíl mezi spotřebitelským a podnikovým sektorem. Spotřebitel podle Fabiána nejedná vždy racionálně, a navíc je připraven nakoupit to, co mu doporučí spolehlivá autorita. A právě takovou autoritou by se měl každý z partnerů snažit být.

Workshopy a po práci legraci

Tím skončil blok prezentací a následovaly workshopy, které Eset letos představil jako novinku SEPu na přání samotných partnerů. Druhou novinkou bylo použití platformy Sli.do, přes kterou mohli účastníci během celého programu klást otázky.

worskop SEP 2018

Čtyři workshopy, na kterých se partneři prostřídali rozděleni na čtyři skupiny, umožnily diskutovat o konkrétních produktech, řešeních, obchodních otázkách a problémech, a to se sympatickou otevřeností ze strany výrobce, který se nebál zeptat ani na to, co na něm partnery štve.

Poté už se začal chystat slavnostní večer, který okořenila prezentace molekulární kuchyně, taneční vystoupení, DJ nebo koutek s vodními dýmkami, o hojnosti jídla a pití nemluvě. Zlatým hřebem pak bylo ocenění nejlepších partnerů loňského roku.

Zdroj: ChannelWorld




Galerie





Úvodní foto: Eset

Komentáře