Nominovat své favority mezi top channel manažery mohli čtenáři (reselleři, distributo-ři a výrobci) v rámci ChannelWorld Awards a také prostřednictvím on-line formuláře na ChannelWorld.cz a ChannelWorld.sk.
Každá společnost mohla jmenovat daného channel manažera na základě jeho zásluh v roce 2013 pouze jednou. Celkem nominovalo svého favorita přes 200 z vás. Přes opakované upozornění, že jde o ocenění pro zástupce výrobců, nás překvapil nemalý po-čet hlasů pro manažery z řad distributorů. Bereme to jako inspiraci pro příští ročník.
Redakce ChannelWorldu vybrala tři manažery s nejvyšším počtem nominací a nechala je ohodnotit výkonnými zástupci a produktovými manažery jejich distributorů (ABC Data, Agem SK, AT Computers, eD system Czech a eD system Slovakia a SWS).
Z výsledného hodnocení vzešlo pořadí top 3 channel manažerů roku 2013.
Tab.: Průměrné hodnocení channel manažerů jejich distributory (1 – nejlepší; 5 – nejhorší)
Channel manažer | Společnost | Péče o partnerskou síť a její rozvoj | Řízení jednotlivých prodejních kanálů | Meziroční nárůst obratu | Inovace v partnerském programu | Celkový průměr |
Jindřich Váša | Lenovo | 1,00 | 1,25 | 1,50 | 1,00 | 1,19 |
Martin Rak | TP-Link | 1,75 | 2,75 | 1,50 | 1,67 | 1,92 |
Marcel Divín | Epson | 2,75 | 2,25 | 3,25 | 2,25 | 2,63 |
Zdroj: ChannelWorld
1. Jindřich Váša
Pozice, společnost: channel sales manager, Lenovo CZ
Počet let působení na současné pozici/ve společnosti: 3 roky/11 let (vč. IBM)
Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje: 20 let
Nárůst obratu přes partnery za rok 2013: 24 % (prodej v ČR pouze přes partnery)
Na jakých aktivitách či iniciativách, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste se vloni podílel?
Nadále pokračujeme v nastaveném systému spolupráce a snažíme se být blíže k našim partnerům, a to jak při osobních schůzkách, tak účastí na distributorských setkáních. Vloni jsme opět obnovili „Snídaně s Lenovem“, kdy pořádáme vlastní roadshow po regionech Čech a Moravy a představujeme partnerům naše produkty a nové trendy.
Jaké jsou vaše hlavní plány s partnerským programem/v partnerské podpoře pro rok 2014?
I letos chceme navázat na úspěšnou spolupráci s obchodními partnery a pokračovat v nastavené úrovni. Soustředíme se také na zlepšení podpory v dostupnosti produktových informací a partneři se též mohou těšit na další rozšíření portfolia produktů Lenovo na našem trhu.
Na které prodejní kanály se budete především orientovat v roce 2014?
Nesoustředíme se na podporu jednoho či druhého kanálu, ale snažíme se prodávat naše produkty skrz všechny obchodní partnery, kteří s námi chtějí spolupracovat. Samozřejmě díky postupnému zařazování nových produktů do portfolia se stáváme zajímavějšími i pro partnery, se kterými jsme doposud spolupracovali pouze okrajově nebo vůbec.
Co vás na vaší práci nejvíce baví?
Právě spolupráce s obchodními partnery na všech úrovních – od řešení problémů, uzavírání obchodu až po setkávání na neoficiálních akcích ;-). A také mám obrovské štěstí na všechny své kolegy, kteří tvoří ten nejlepší a zároveň i lidsky nejúžasnější tým lidí, který může existovat.
Co je na prvním místě v seznamu zásadních věcí, které byste chtěl ve svém životě alespoň jednou zažít/udělat?
Napadá mě hrozná spousta možných odpovědí… Ale na prvním místě co bych chtěl zažít? Tak třeba nemýlit se a vidět do budoucnosti.
Kterou „nejšílenější“ věc z tohoto seznamu jste již udělal?
Bohužel či bohudík žádný seznam tohoto typu nedělám. Nicméně podívám-li se zpět, tak jedna z „nejšílenějších“ věcí, kterou jsem kdy udělal, byl seskok padákem ze čtyř kilometrů po velmi malé přípravě… Ale bylo to fajn!
Komentáře