VMware: Manažeři považují vývoj aplikací za nejvyšší prioritu

Přestože účastníci průzkumu vnímají souvislost mezi uživatelskou zkušeností a výnosy a považují vývoj aplikací za nejvyšší prioritu, téměř polovina připustila, že z hlediska zajištění kvalitní zákaznické zkušenosti nedosahuje potřebných výsledků.

VMware: Manažeři považují vývoj aplikací za nejvyšší prioritu



Průzkum VMwaru provedený poradenskou společností Forrester Consulting naznačuje, že v aktuální situaci chápou manažeři nezbytnost zajištění kvalitní zákaznické zkušenosti (CX) pro dosahování obchodních výsledků.  

Přímou souvislost mezi CX a růstem výnosů spatřuje 82 % účastníků průzkumu. Nejdůležitější jsou podle nich aplikace jako prostředek, kterým podniky poskytují své služby a vstupují do interakce se svým cílovým publikem.

Celkem 88 % manažerů se proto domnívá, že CX lze zkvalitnit vylepšením portfolia aplikací. I z toho důvodu více než tři čtvrtiny (78 %) respondentů považují zlepšování aplikací za jednu z nejvyšších obchodních priorit.

Podniky v oblasti UX často tápou

VMware upozorňuje, že navzdory tomu řada podniků v tomto ohledu zaostává. Téměř polovina (48 %) respondentů uvádí, že od posledního vylepšení portfolia aplikací uplynul více než rok, a třetina (34 %) ještě nezačala nebo si není jistá, zda byly práce zahájeny.

V důsledku toho 46 % z 600 oslovených CIO a seniorních viceprezidentů připouští, že dosahují jen střední nebo nižší efektivity při zajišťování pozitivní zákaznické zkušenosti. Udávají přitom řadu různých důvodů, proč není modernizace aplikací mezi prioritami jejich podniků.

Financování v průzkumu zdůraznilo 76 % dotázaných, složitost sladění strategie mezi různými odděleními 72 % a nechuť ke změnám u pracovníků IT 70 %.

Situaci podle VMwaru zhoršují specifické překážky na straně IT, včetně dřívějších vysokých investic do tradičních aplikací, náročnosti zabezpečení citlivých dat a závažného nedostatku znalostí a zkušeností pracovníků v oblasti cloudu a edge computingu.

Zlepšování aplikací má prokazatelný pozitivní dopad

Přesto má podle společnosti zlepšování aplikací výrazný obchodní dopad: 40 % manažerů, kteří modernizovali svá portfolia, zaznamenalo růst výnosů, 37 % zvýšení spokojenosti zákazníků a 32 % získání nových.

Rok 2020 prověřil schopnost adaptace a podniky, které nalezly cesty, jak využít nové aplikace k přilákání zákazníků a zachování či dokonce zlepšení výkonů, získaly konkurenční výhodu,“ říká Ed Hoppitt, ředitel VMwaru pro moderní aplikace a nativně cloudové platformy v regionu EMEA.

K tomu, aby bylo možné postupovat s potřebnou dynamikou, jsou podle něj nezbytné digitální základy pro tvorbu, provoz, řízení, připojování a ochranu aplikací, které pomáhají podnikům vyrovnat se s letošními obchodními a provozními turbulencemi.

Čím jednodušší bude jednotlivé prvky propojit, tím efektivněji se podnik dokáže přizpůsobit situaci a poskytovat nové relevantní služby a zákaznické zkušenosti, které mu umožní přežít a prosperovat,“ dodává.

Zdroj: VMWare








Úvodní foto: © Scanrail – Fotolia.com

Komentáře