Stripe: V online platbách chybují i největší evropské internetové obchody

Základními chybami procesů online transakcí je například chybějící možnost zaplatit digitálními peněženkami Apple Pay nebo Google Pay. Nepodporuje je více než 85 % analyzovaných stránek.

Stripe: V online platbách chybují i největší evropské internetové obchody



Společnost Stripe uvádí, že drtivá většina (94 %) nejnavštěvovanějších online evropských e-commerce webů obsahuje v procesu dokončení plateb minimálně pět chyb, které mohou zákazníky odradit od nákupu.

Nápravy těchto často banálních chyb by přitom podle Stripu mohly obchodníkům značně zvýšit výnosy, odhalil report, který hodnotil proces dokončení nákupů na 800 největších evropských e-commerce stránkách a analyzoval zpětnou vazbu tisícovky online zákazníků.

Komplikovaný proces zaplacení nákupu

Evropští zákazníci podle analýzy očekávají, že na internetu zaplatí rychle a bez zbytečných průtahů. Pro každého pátého (21 %) by byl online platební proces, který trvá déle než jednu minutu, důvodem, proč online nákup úplně zrušit.

Tyto potřeby zákazníků však často nereflektují ani největší evropští obchodníci. Téměř polovina dotázaných zákazníků nakupujících na internetu (44 %) říká, že jim online platba v průměru zabere přes tři minuty. Celkem 17 % z nich pak nákup kvůli zdlouhavému platebnímu procesu v takovém případě skutečně nedokončila.

Základní chybou procesů online transakcí je například nemožnost využít digitálních peněženek. Zásadní roli dle Stripu hraje také chybějící numerická klávesnice pro vložení čísla karty při zobrazení na mobilním telefonu nebo absentující upozornění na špatný formát čísla karty či data platnosti.

Drtivá většina stránek nepodporuje Google Pay a Apple Pay

Společnost Stripe odhalila, že zákazníci se setkají až u 42 % společností s chybným formátováním platebních informací a s nesprávným zobrazováním chybových zpráv, které na ně upozorňují.

Celkem 61 % z nich nepodporuje automatické vyplnění kontaktních údajů. V 10 % případů si zákazník nemohl automaticky zvolit fakturační adresu i jako adresu doručovací a 75 % webů neumožňuje zákazníkům uložit své platební údaje pro příští objednávky.

Stripe dále podotýká, že více než třetina uživatelů (37 %) nakupuje ze svého mobilního zařízení. Mít kvalitní a přehledný způsob dokončení objednávky i na malé obrazovce je proto podle odborníků naprosto klíčové.

Nedostatečnou a chybovou mobilní verzi však má velká část z 800 hodnocených stránek. Celkem 89 % analyzovaných stránek nepodporovalo Apple Pay, 85 % pak nepodporovalo Google Pay. Jedna pětina stránek automaticky nenabízí numerickou klávesnici pro vyplnění čísla platební karty.

Evropské e-shopy mohou své tržby lehce navýšit

Stripe uvádí, že řada evropských předních e-commerce stránek neposkytuje jednoduché a funkční dokončení objednávky zákazníkům napříč státy. Pokud by však adaptovaly své platební metody podle lokality zákazníka, mohly by dosáhnout nových výnosů.

I zdánlivě detailní závady při procesu dokončení platby nákupu na internetu mohou být příčinou značného poklesu zisků obchodníků. Přesto se s takovými chybami setkáme i ve webových nastaveních nejúspěšnějších světových e-commerce webů, říká Marcin Misztal, ředitel společnosti Stripe pro CEE.

Vytvoření jednoduchého platební formuláře, poskytnutí vhodných platebních metod pro každého zákazníka a optimalizace uživatelsky přívětivého mobilního rozhraní totiž vyžaduje velkou pozornost a neustálou adaptaci,“ uzavírá.

Zdroj: Stripe








Úvodní foto: © tashatuvango - Fotolia.com

Komentáře