Salesforce: Ceny v e-shopech meziročně vzrostly o 11 %, tržby se dále zvyšují

Podle výsledků analýzy Salesforce Shopping Index začíná po rekordních tržbách v uplynulém roce růst celosvětového digitálního obchodování zpomalovat.

Salesforce: Ceny v e-shopech meziročně vzrostly o 11 %, tržby se dále zvyšují



Společnost Salesforce informuje, že celosvětové tržby z digitálního obchodování ve druhém čtvrtletí letošního roku vzrostly o 3 %. V předchozích čtyřech po sobě jdoucí čtvrtletích přitom celosvětový obrat e-commerce rostl vždy o více než 50 %.

Salesforce Shopping Index, který vychází z analýzy více než miliardy nakupujících každý měsíc, zaznamenal ve druhém čtvrtletí loňského roku v reakci na pandemii 71% meziroční nárůst online obchodování.

Proto i 3% meziroční nárůst podle Salesforce naznačuje pokračující dynamiku digitálního obchodování. Společnost navíc podotýká, že přestože kupní síla ve druhém čtvrtletí 2021 poklesla, je zřejmé, že to spotřebitele od nakupování na internetu neodradilo.

Po obrovském nárůstu online nákupů v uplynulém roce pokračují spotřebitelé i po otevření provozoven v nakupování na internetu a online tržby maloobchodníků dále rostou – především díky 8% růstu návštěvnosti, přestože průměrná útrata nakupujících na jednu návštěvu klesla o 5 %.

Co zlevňovat, když skoro není co prodávat?

Maloobchodní sektor v uplynulém čtvrtletní výrazně zasáhla inflace – společnost například zjistila, že průměrné prodejní ceny vzrostly o 11 %. Průměrná hodnota objednávky v tomto čtvrtletí dle analýzy vzrostla na 1 959 Kč oproti 1 685 Kč ve 2Q20, což představuje nárůst o 17 %.

Index dále odhalil, že průměrná míra slev se v uplynulém čtvrtletí snížila na 17 % oproti 20 % ve druhém čtvrtletí roku 2020. Zlevňování podle odborníků omezuje trvalá poptávka spotřebitelů i nízké zásoby zboží u obchodníků.

I když meziroční růst digitálního obchodování v uplynulém čtvrtletí v podstatě stagnoval, je zřejmé, že online návyky, které si spotřebitelé vytvořili během minulého roku, tu zůstanou,“ řekl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel společnosti Salesforce pro maloobchod.

S blížící se vánoční sezónou by spotřebitelé měli očekávat menší slevy a vyšší ceny, protože maloobchodníci nadále pociťují tlak na marže způsobený problémy ve výrobě, zpožděními v dodavatelském řetězci a nedostatkem pracovních sil,“ dodal.

Zdroj: Salesforce








Úvodní foto: © Andrey Popov - Fotolia.com

Komentáře