Salesforce: Celosvětový digitální obchod v období listopad-prosinec vyroste o 7 %

Růst globálního digitálního obchodu sice nepřebije 50% růst zaznamenaný ve stejném období roku 2020, i tak by měl ale v nejsilnější nákupní sezoně roku překonat hranici 1 bilionu dolarů.

Salesforce: Celosvětový digitální obchod v období listopad-prosinec vyroste o 7 %



Společnost Salesforce zveřejnila nejnovější spotřebitelské statistiky a predikce na nákupní sezónu před koncem roku. Očekává, že celosvětový digitální prodej opět dosáhne 1 bilionu dolarů.

Horší zprávou podle Salesforcu jem že spotřebitelé, maloobchodníci i dodavatelé se budou potýkat s růstem nákladů a poklesem zásob vlivem tlaků na globální dodavatelský řetězec.

Digitální nákupní zvyklosti i nadále ovlivňuje pandemie covidu-19. Ačkoli nárůst online prodeje podle společnosti nedosáhne loňského historického 50% skoku, celkový obrat v nadcházejícím předvánočním období podle očekávání zaznamená rekordní hodnoty.

Tržby ve východní Evropě potěšitelně rostou

Salesforce v tomto kontextu predikuje 7% meziroční nárůst celosvětového digitálního obchodu v období listopad-prosinec. Celkové výnosy z celosvětového digitálního prodeje by pak měly dosáhnout rekordní výše 1,2 bilionu dolarů.

Společnost zároveň podotýká, že predikovaný růst digitálního obchodu bude způsoben 20% vzestupem spotřebních cen při očekávaném poklesu množství předvánočních objednávek (-2 %).

Ze Shopping Indexu rovněž vyplynulo, že digitální tržby ve východní Evropě ve třetím čtvrtletí vyrostly o 40 %, přičemž lokální prodejci zaznamenali 33% růst počtu objednávek.

Zajímavostí je podle Salesforcu též zjištění, že jen 3 % online nakupujících používá vyhledávací lištu; tato tři procenta nakupujících nicméně generují 18 % tržeb.

Zdroj: Salesforce









Úvodní foto: © tashatuvango - Fotolia.com

Komentáře