PayPal: Téměř čtvrtina malých a středních podniků v ČR prodává on-line

Celkem 24 % českých malých a středních podniků prodává své výrobky a služby online, což je více než průměr všech 28 členských států EU (17 %). Výrazným celosvětovým trendem je nakupování přes sociální sítě.

PayPal: Téměř čtvrtina malých a středních podniků v ČR prodává on-line



Průzkum agentury Ipsos pro společnost PayPal odhalil, že spotřebitelé z celého světa nakupují pomocí mobilních telefonů více než kdykoli dříve. Nevídaným tempem roste i objem nákupů na sociálních sítích.

Téměř 80 % dotázaných spotřebitelů všech věkových skupin nakoupilo přes mobilní telefon, avšak podle průzkumu je optimalizovaných pro mobilní platby pouze 63 % obchodů.

V České republice již 24 % malých a středních podniků využívá příležitost prodávat své výrobky a služby online – tedy podstatně větší procento, než je průměr evropské osmadvacítky (17 %),“ říká Marcin Glogowski, generální ředitel PayPalu v CEE.

Dodává, že je to příklad dobré praxe, jelikož data společnosti PayPal zároveň ukazují, že ti, kdo prodávají i do zahraničí, vykazují podstatně vyšší tempo růstu (14,3 %) oproti těm, kteří působí pouze na domácím trhu (2 %).

Bezpečnost a důvěra především

PayPal uvádí, že při rozhodování o nákupu pomocí mobilního zařízení hrají podstatnou roli bezpečnost a důvěra. Celosvětově by se nakupovat mobilně kvůli obavám o bezpečnost zdráhalo 51 % respondentů.

Vysokou míru obav o bezpečnost mobilního prodeje vyjadřovali i obchodníci; jedná se pro ně o nejzávažnější faktor, proč se nepouští do mobilní optimalizace. Každý pátý s mobilním prodejem váhá kvůli pochybám o kvalitě zabezpečení zákaznických dat.

Nákupy i přes sociální sítě

Každý třetí dotázaný obchodník a každý třetí dotázaný spotřebitel v průzkumu uvedl, že k prodeji/nákupu užívá sociální média . Co se týče nejčastěji užívaných typů sociálních platforem v celosvětovém měřítku, žebříček vedou Facebook, Instagram a WhatsApp.

Z průzkumu dále vyplynulo, že hlavním důvodem, proč zákazníci nedokončí nákup, je to, že obchodník nenabízí jejich preferovaný způsob platby. Celkem 21 % dotázaných spotřebitelů nedokončí nákup kvůli nemožnosti zaplatit upřednostňovaným způsobem.

Celkem 87 % dotázaných obchodníků, kteří mají fyzickou provozovnu, přijímá bezkontaktní platby, z nichž se 50 % uskutečnilo pomocí mobilního telefonu. A konečně průzkum odhalil, že k růstu mobilního prodeje přispívají větší mírou ženy.

Ukázalo se totiž, že online nákupy pomocí mobilního zařízení preferuje 48 % žen oproti 39 % stejně smýšlejících mužů. Co se místa nákupu týče, PayPal uvádí, že 19 % žen užívá své mobilní zařízení k nákupům na pracovišti, u mužů je to dokonce 26 %.

Zdroj: PayPal








Úvodní foto: © tovovan - Fotolia.com

Komentáře