PayPal: Pět hlavních důvodů, proč u vás nenakupují zákazníci ze zahraničí

Globální průzkum společnosti PayPal a agentury Ipsos odhalil rostoucí chuť spotřebitelů nakupovat v zahraničních e-shopech. Zároveň poukázal na hlavní příčiny toho, proč se výrazná část spotřebitelů takových nákupů ještě stále obává, a co s tím mohou e-shopy udělat.

PayPal: Pět hlavních důvodů, proč u vás nenakupují zákazníci ze zahraničí



Společnost PayPal představila výsledky globálního průzkumu zaměřeného na postoj spotřebitelů k přeshraničnímu nakupování v e-shopech. Studie provedená agenturou Ipsos ve 31 zemích ukázala, že zájem o zahraniční nákupy roste.

Zhruba 55 % ze 34 tisíc respondentů uvedlo, že alespoň někdy nakupují v zahraničních e-shopech. České obchody nejčastěji navštěvují spotřebitelé z USA, Německa a Spojeného království, přičemž mají zájem zejména o cestování, módu nebo software.

Mezi nejcennější závěry průzkumu však patří spíše ta negativní zjištění, konkrétně důvody, proč se spotřebitelé zdráhají nakupovat v zahraničí, jaké mají obavy a co je od nákupu odradí. Podle PayPalu se jedná především o následujících pět faktorů:

1) Ceny a vedlejší poplatky

Důvodem číslo jedna (72 %), proč zákazníci nakupují v zahraničí, jsou ceny. Obchodníci, kteří dokáží konkurovat cenou nebo nabízejí slevy, mají větší šanci uspět nejen na svém domácím trhu, ale také na poli globálního prodeje.

Cenové hlediska berou samozřejmě v potaz i přeshraniční zákazníci Celkem 25 % respondentů uvedlo, že je od nakupování na webu v jiné zemi odradí vysoké poštovné, dalších 24 % se pak obává cel, poplatků a daní.

PayPal dodává, že prodejci, kteří transparentně uvádějí seznam všech poplatků souvisejících s nákupem, si zvyšují pravděpodobnost na získání zákazníků ze zahraničí. To však samo o sobě nestačí, protože kromě cen je tu ještě…

2) Jazyková bariéra

Většina (57 %) respondentů uvedla, že by se necítila příjemně na na zahraničním webu, který není v jejich jazyce. Toto platí obzvláště pro respondenty z rozvinutých trhů, jako jsou USA nebo Spojené království.

PayPal proto nabádá obchodníky, aby lokalizovali svůj web podle toho, jaké jsou jejich cílové trhy. Minimem by měla být investice do dobrého anglického překladu stránek, neboť nekvalitní jazyková prezentace může snadno pokazit dojem u nakupujících.

3) Malá nabídka platebních metod

Podle průzkumu by e-shopy neměly podceňovat ani význam dostatečně široké nabídky možností platby. Výrazná většina respondentů (76 %) ocení možnosti platby ve své měně a mnozí (62 %) si před nákupem kontrolují směnný kurz.

Tyto výsledky podle PayPalu vypovídají o tom, že měnová konverze může být pro zahraniční nakupující stejnou překážkou jako web, který není lokalizován do jejich jazyka.

4) Důvěryhodnost a bezpečnost

Mezi další zásadní faktory, které zákazníky odrazují od nákupu v zahraničí, jsou obavy, že jim zboží nebude dodáno (24 %), a také obavy ze složitého procesu případného vrácení zboží (22 %). Pro 44 % zákazníků je ostatně nejdůležitějším faktorem bezpečnost.

Samotný PayPal nabízí programy Ochrana kupujícího a Ochrana prodejce, jež mají oběma stranám zajistit bezpečný průběh transakcí. Obecně pak lze doporučit využití jakékoliv metody, která zákazníkům prokáže důvěryhodnost konkrétního e-shopu.

5) Generická nabídka

Druhým nejčastěji uváděným důvodem pro nakupování v zahraničí po ceně je pořízení zboží, které si zákazníci nemohou koupit ve své vlastní zemi (49 %), případně objevení nových a zajímavých produktů (34 %).

Prodejci, kteří nabízejí jedinečné zboží a mají jasnou SEO strategii, díky které je možné jejich nabídku snadno najít, mají u „přespolních“ náskok před konkurencí. E-shop, který nabízí totéž, co ostatní, má šance naopak nižší.

Zdroj: PayPal








Úvodní foto: Antonioguillem @ Fotolia.com

Komentáře