Mailkit: Dvě třetiny příjemců otevírají e-maily na PC, zbytek na mobilech

Na úspěšnost e-mailingové kampaně má podle Mailkitu vliv roční období, den v týdnu i denní hodina. Lidé si například s větší pravděpodobností otevřeou zprávu odeslanou v brzkých ranních hodinách.

Mailkit: Dvě třetiny příjemců otevírají e-maily na PC, zbytek na mobilech



Společnost Mailkit zveřejnila přehlednou infografiku věnující se trendům v e-mail marketingu za několik posledních let. Vyplývá z ní například, že více než čtvrtina e-mailů je otevřena do dvou hodin od doručení.

Přes tři čtvrtiny zpráv je podle Mailkitu poté zobrazeno do 24 hodin od doručení. Tento trend společnost pozorovala nejen v posledním sledovaném období mezi lety 2018 a 2020, ale již také dříve v letech 2010 až 2015.

Infografika dále ukazuje, že na úspěšnost e-mailingové kampaně má vliv nejen roční období, ale také den v týdnu i to, v kterou denní hodinu bylo sdělení odesláno. Míra otevření e-mailů zůstává během roku relativně stabilní.

Její postupný nárůst je podle analytiků pozorovatelný v průběhu podzimních měsíců. Největší proklikovosti dosahují kampaně v listopadu, nejmenší naopak v prosinci.

Zásadní roli hraje i den v týdnu

Mailkit dále uvádí, že nejvíce lidí si e-mailové kampaně otevírá během soboty. A to jak během běžného roku, tak i v průběhu letních měsíců. Častěji otevírány bývají také zprávy rozeslané během srpnových úterků. Největší míry proklikovosti dosahují e-maily odeslané během sobot.

Podstatný vliv na úspěšnost e-mailingové kampaně má také denní doba. Vyšší pravděpodobnost otevření mají podle společnosti zprávy odeslané v brzkých ranních hodinách. E-mailům se poté lidé věnují také okolo 21:00 večer.

E-maily vyřizujeme čím dál častěji z mobilu

Společnost rovněž zjistila, že během posledních tří let došlo také k proměně zařízení, na kterých si lidé své e-maily otevírají. Zvýšil se podíl těch, kteří si zprávy otevřou na chytrých telefonech. Na mobilních zařízeních si e-mailingy otevírá 30 % z nich.

Podíl těch, kteří si e-mail otevřou na osobním počítači naopak ve sledovaném období klesl. Nyní je na stolních počítačích otevřeno 65 % zpráv. Během letních dovolených je patrný pokles užívání počítačů, zatímco na mobilních telefonech a tabletech jsou e-maily otevírány i v průběhu prázdnin.

Během let 2010 až 2015 patřily podle Mailkitu k nejvyužívanějším prohlížečům Internet Explorer, Firefox a Chrome. V období 2018 až 2020 došlo k posílení pozice mobilních prohlížečů (zejména Chrome Mobile a Safari Mobile).

Zdroj: Mailkit








Úvodní foto: © fotogestoeber - Fotolia.com

Komentáře