Mailkit: Čechům chodí častěji reklamní e-maily než ty pracovní či soukromé

Téměř devět z deseti Čechů odebírá newslettery, nejčastěji kvůli slevovým nabídkám či zájmu o značku. Pětina dotazovaných uvedla, že reklamních e-mailů za týden obdrží více než 51.

Mailkit: Čechům chodí častěji reklamní e-maily než ty pracovní či soukromé



Průzkum, jenž mezi českou populací vypracovala v roce 2018 společnost Mailkit, odhalil, že v e-mailových stránkách Čechů převládají nad soukromou a pracovní korespondencí reklamní sdělení. Newslettery přitom odebírá 87,4 % Čechů.

Bezmála 63 % respondentů uvedlo, že jim přijde každý týden přes 16 reklamních e-mailů, tedy často víc, než těch pracovních nebo osobních. Více než pětina dotazovaných (20,8 %) pak uvedla, že reklamních e-mailů dostává týdně i více než 51.

Z výzkumu dále vyplynulo, že 29,7 % Čechů e-mail pro svou práci nepoužívá a 25,9 % pak dostává maximálně 5 pracovních e-mailů týdně. 6-15 pracovních e-mailů za stejné období dostává pouze 12,1 % Čechů a 16-50 pak 20 % z nich.

V případě reklamních e-mailů počet příjemců podle Mailkitu roste se vzrůstajícím počtem zpráv. Zatímco do 5 reklamních e-mailů týdně chodí jen 11,1 % dotazovaných, 6-15 reklamních e-mailů týdně už chodí 18,9 % a 16-50 dokonce 42,1 % dotazovaných.

Češi jsou na reklamní e-maily zvyklí

V průzkumu se znovu ukázalo, že jsou Češi na reklamní e-maily zvyklí. Pro mnohé představují dokonce hlavní obsah, který si do e-mailové schránky nechávají zasílat. Opět se tedy potvrzuje, jak je důležité mít s příjemcem vztah, aby v záplavě zpráv hledal právě ty vaše,” říká Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit.

Newslettery dle průzkumu dostává 87,4 % Čechů. 38,8 % jich obdrží maximálně 5, s rostoucím počtem obdržených newsletterů pak procentuální podíl odběratelů klesá. 6-15 newsletterů obdrží 27,5 % tuzemské populace, 16-50 17,9 %, přes 51 už pouze 3,2 %.

Zhruba dvě třetiny (67,7 %) Čechů newslettery odebírá kvůli slevovým nabídkám, 59 % z nich tak činí, protože chtějí dostávat zajímavé informace, necelou polovinu (46,3 %) pak zajímají tipy na nové produkty, 31,3 % si newslettery nechávají posílat kvůli upozorněním na kulturní akce.

Mailkit dodává, že reklamní e-maily dostává 95,9 % žen, mužům pak chodí o něco méně (89,9 %). Jen 54,9 % lidí bez maturity chodí pracovní e-maily, v případě vysokoškolsky vzdělané populace už to ale je 89,7 %.

Zdroj: Mailkit








Úvodní foto: © Melpomene - Fotolia.com

Komentáře