Kaspersky: Téměř dvě třetiny zaměstnanců si u IT oddělení prosadí oddálení aktualizací

V rozepřích s IT odděleními ohledně aktualizací softwaru často vítězí zaměstnanci. Polovina dotázaných navíc uvádí, že jim aktualizace skutečně narušují práci.

Kaspersky: Téměř dvě třetiny zaměstnanců si u IT oddělení prosadí oddálení aktualizací



Společnost Kaspersky uvádí, že skoro čtvrtina zaměstnanců (23 %) připouští, že měla nedávno rozepře s IT oddělením firmy ohledně důležitosti nebo četnosti aktualizací softwaru na svých pracovních počítačích a dalších zařízeních.

Na tom by nebylo nic tak překvapivého, kdyby ovšem podle průzkumu společnosti Kaspersky většina zaměstnanců nakonec neprosadila svou a mohla instalaci aktualizací softwaru nebo operačního systému oddálit nebo zcela vynechat. Přiznaly to téměř dvě třetiny (64 %) respondentů.

Víc než polovině zaměstnanců aktualizace přímo narušují práci

Zaměstnanci si podle průzkumu přejí mít možnost aktualizace odmítnout nebo odsunout, protože se obávají, že by jim čas jim věnovaný narušil jejich pracovní produktivitu. Více než polovina respondentů uvedla, že jim aktualizace skutečně narušují práce.

Celkem 43 % musí vynuceně přerušit to, na čem pracovali, zatímco 8 % v klidu vyčká u svého pracovního stolu, dokud aktualizace neproběhne.

Potíže však podle Kasperského nekončí okamžikem dokončení aktualizace, protože pro 36 % zaměstnanců je ztrátou času i učení se novinek, které obsahuje nová verze softwaru. Raději by se místo toho věnovali své práci.

Opatrnosti není nikdy dost

Průzkum rovněž odhalil skutečnost, že 44 % respondentů se u svých pracovních zařízení zajímá o aktualizace softwaru a operačního systému míň než u svých osobních zařízení, což naznačuje, že udržování pracovních zařízení v aktuálním stavu nevnímají za příliš zásadní.

Doporučujeme zaměstnancům, aby svá zařízení aktualizovali pravidelně – nejenže je to bude lépe chránit, ale o to míň času bude každá následná aktualizace trvat,“ nabádá Elena Molchanovová, ředitelka rozvoje firem v oddělení Security Awareness Trainings společnosti Kaspersky.

Společnost v tomto kontextu doporučuje, aby IT oddělení připravila návod nebo videolekce, jak používat aktualizovaný software, a zároveň seznámila své pracovníky s tím, jak důležité je vše aktualizovat včas a jak můžou být jejich data a duševní vlastnictví firmy poškozeny.

Graf – Co obvykle děláte, když musíte čekat, dokud se na vašem pracovním zařízení nedokončí instalace aktualizací?

Graf – Co obvykle děláte, když musíte čekat, dokud se na vašem pracovním zařízení nedokončí instalace aktualizací?

Zdroj: Kaspersky








Úvodní foto: © Boggy - Fotolia.com

Komentáře