Infografika: Mezi českými e-shopy nikdy nepanoval větší optimismus než letos

Studie společnosti Acomware přináší velmi pozitivní shrnutí roku 2017 a hovoří o rekordním optimismu mezi tuzemskými e-shopy, pokud jde o nejbližší budoucnost.

Infografika: Mezi českými e-shopy nikdy nepanoval větší optimismus než letos



Nejnovější studie společnosti Acomware ukázala, že většina tuzemských e-shopů za sebou má další rekordní rok. Celkem 80 % oslovených v roce 2017 dosáhlo nárůstu obratu a 91 % očekává podobný vývoj i letos, přičemž polovina předpokládá růst o více než 20 %.

Ankety, která je pořádána již šestým rokem, se zúčastnilo 122 e-shopů, přičemž zhruba každý pátý podle Acomware představoval lídra svého segmentu a dalších skoro 30 % respondentů patřilo v dané oblasti na druhou nebo třetí příčku.

Na trhu e-commerce stále panuje velmi optimistická nálada. V době pokračujícího růstu většina e-shopů zvyšuje tržby a dokáže dobře reagovat i na aktuální trendy, jako je přesun nakupujících na mobily,“ shrnul Jan Penkala, CEO společnosti Acomware.

Optimismus je nejvyšší v historii

E-shopy podle studie vykazují zatím nejvyšší optimismus v historii trhu, co se nejbližší budoucnosti týče. Podle Acomware je nepravděpodobné, že by letošním plánům e-shopů na další zvyšování obratu stálo něco v cestě. Růst je podle Jana Penkaly stabilní a bude pokračovat.

Čeho se e-shopy bojí a co má reálné základy, je především kvalita logistiky nebo úzký tým lidí. Oba tyto faktory mohou růst u některých e-shopů přibrzdit,“ dodal Penkala. Nedostatek kvalifikovaného personálu je konkrétně problémem téměř celé třetině oslovených e shopů.

Mezi další klíčová zjištění studie patří růst podílu mobilních nákupů. Zatímco v roce 2016 přesahoval podíl mobilních tržeb 15% hranici jen u 34 % e-shopů, v roce 2017 to bylo již u 65 % obchodníků, přičemž 5 % prodejců dokonce uvedlo, že jim mobilní zařízení tvoří přes 50 % obratu.

Cílům e-shopů pro rok 2018 pak vévodí zvýšení obratu. Na druhou pozici se dostalo zvýšení známosti značky, a to z loňských 38 % na současných 51 %. Zlepšit marketing chce 40 % respondentů a 39 % si za cíl vytyčilo maximalizaci zisku.

Řadu dalších zjištění studie najdete v přiložené infografice:

Acomware: Jak vidí e-shopy rok 2018

 

Zdroj: Acomware








Úvodní foto: © goodluz - Fotolia.com

Komentáře