Hlavní navigace

IDC: Trh VR a AR do konce roku 2024 poroste dvouciferným tempem

31. 7. 2020
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: @ db - Fotolia.com
Přestože letos výdaje na virtuální a rozšířenou realitu vyrostou „jen“ o 35,3 %, do roku 2024 by měly růst v průměru o 76,9 % ročně. Silnější kategorii VR do konce prognózovaného období předběhne AR.

Společnost IDC vydala aktualizovanou prognózu pro globální a evropský trh výdajů na virtuální (VR) a rozšířenou (AR) realitu. Z ní vyplývá, že navzdory dopadům pandemie by měl celosvětový trh do roku 2024 růst v průměru o 76,9 % ročně.

V roce 2020 by měly výdaje vyrůst o stále povzbudivých 35,3 % na 10,7 miliardy dolarů; na konci prognózovaného období by pak trh měl mít hodnotu 136,9 miliard dolarů.

Krátkodobý výhled ovlivnilo narušení dodavatelského řetězce, uzavírání obchodů i zpožděné nasazování technologií v podnicích,“ přiznává Marcus Torchia z IDC. Dodává však, že aktuální situace dláždí cestu novým příležitostem pro růst výdajů na VR a AR.

Očekáváme, že poptávka po virtuální a rozšířené realitě se zvýší v souvislosti se sílícími požadavky na práci na dálku, bezkontaktní obchodní procesy a pořádání společenských akcí ve virtuálním a rozšířeném prostoru,“ upřesňuje.

Virtuální školení budou novou normou

IDC uvádí, že Evropa se na celkových výdajích na VR/AR podílí zhruba 15 %; analytici přitom odhadují, že evropské investice letos dosáhnou 1,6 miliardy dolarů. Evropa nicméně v letošním roce dle IDC vykáže nadprůměrný pokles výdajů.

Zatímco celosvětový pokles by měl činit 43 procentních bodů, v Evropě se investice propadnou dokonce o 58 procentních bodů. Dopad pandemie a souvisejícího snižování výdajů se přitom bude v různých průmyslových odvětvích lišit.

Případy komerčního využití budou v roce v roce 2020 představovat téměř polovinu všech výdajů na AR/VR. Nejsilnějším segmentem virtuální reality budou školení (1,3 miliardy dolarů), průmyslová údržba (375,7 milionu dolarů) bude dominovat rozšířené realitě.

Mezi nejrychleji rostoucí případy využití podle analytiků patří laboratorní a terénní využití (růst v průměru o 133,9 % ročně) a údržba veřejné infrastruktury (růst v průměru o 111,4 % ročně).

Z hlediska spotřebitelů dle analytické společnosti povedou výdaje na hry pro virtuální realitu (3 miliardy dolarů) a audiovizuální obsah pro virtuální realitu (1,2 miliardy).

AR zachytí růst a předběhne VR

Pandemie covid-19 zcela změnila způsob myšlení; vzhledem k tomu, že řada zaměstnanců je nucena pracovat na dálku, se z z VR/AR staly nenahraditelné nástroje pro interakci se zákazníky a řízení obchodních procesů,“ říká Stacey Soohoová z IDC.

Výdaje na virtuální realitu budou dle analytiků zpočátku vyšší než na rozšířenou realitu. Ke konci prognózovaného období by však mělo dojít k výraznému nárůstu investic do hardwaru pro AR, díky čemuž přeskočí hodnotu druhé technologie.

bitcoin_skoleni

Hardware bude letos v Evropě nejsilnější technologickou kategorií s více než 60% podílem na trhu, následované softwarem. Výdaje na služby související s AR/VR budou sice mít jen 10% podíl, ale zároveň vykážou nejrychlejší růst – v průměru o 126,2 %.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

PoE extender od Zyxel Networks pomáhá překonat problémy s nasazením sítí na velké vzdálenosti
PoE extender od Zyxel Networks pomáhá překonat problémy s nasazením sítí na velké vzdálenosti
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
Jak se proaktivně bránit moderním hrozbám? Ukáže Cyber Security 2024
Jak se proaktivně bránit moderním hrozbám? Ukáže Cyber Security 2024
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu
IDC: Trh zařízení pro chytrou domácnost ožívá, ale velmi pomalu