IDC: Trh tabletů v EMEA rostl i na konci roku, pomohla poptávka vzdělávacích institucí

Prodeje v CEE ve čtvrtém kvartálu 2020 vyrostly bezmála o třetinu, v celém regionu EMEA pak o 11,7 % na celkových 14,6 milionu kusů. Spotřebitelé a organizace nejčastěji nakupují tablety kvůli vzdělávání.

IDC: Trh tabletů v EMEA rostl i na konci roku, pomohla poptávka vzdělávacích institucí



Společnost IDC ve své pravidelné zprávě uvádí, že trh tabletů v regionu EMEA ve čtvrtém kvartálu 2020 vyrostl o 11,7 % na 14,6 milionu kusů. Za pokračujícím růstem stála zejména neutuchající poptávka způsobená pandemií covidu-19.

Prodej zařízení určených pro spotřebitele meziročně poskočil o 14,2  % na 11,3 milionu jednotek, přičemž vzdělávací sektor podle analytiků odebral historicky nejvíce tabletů – 1,1 milionu kusů.

Trh tabletů na konci roku zaznamenal růst ve všech subregionech – poptávka ve střední a východní Evropě vyrostla o silných 32,3 % a v regionu MEA o 10,3 %. Nejpomaleji rostly prodeje západní Evropě, o 7,7 %.

V zemích střední a východní Evropy a MEA zůstali spotřebitelé a vzdělávací organizace klíčovým segmentem i v posledním kvartálu a pomohli tak ukončit rok 2020 s růstem,“ komentuje Nikolina Jurišičová z IDC.

Mimořádně úspěšný kvartál pro Lenovo

Analytička dodává, že nedostatek notebooků či jejich rostoucí ceny nutí spotřebitele, aby se více zaměřovali na tablety, a to zejména proto, že trend práce a především vzdělávání z domova zatím neutuchá.

Z hlediska jednotlivých výrobců IDC uvádí, že jedničkou na trhu tabletů v EMEA je nadále Samsung, jenž na konci roku zvýšil prodeje o 26,4 % na bezmála 4,1 milionu kusů, následovaný Applem jenž vykázal růst o 17,1 % na 3,6 milionu tabletů.

Lenovo na třetí příčce i nadále těží ze svého portfolia cenově dostupných zařízení, o které projevují zájem organizace v soukromém i veřejném sektoru. Výrobce ve sledovaném období posílil o silných 152,8 % a meziročně zvýšil svůj tržní podíl o deset procentních bodů.

Čtvrté Huawei zaznamenalo 20,3% propad prodejů na 1,1 milionu tabletů, na pátou příčku si polepšil Microsoft, jenž na konci roku vyrostl o 21,8 % na 461 tisíc kusů.

Tabulka – Výsledky trhu tabletů v EMEA v 4Q20 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 4Q20

Podíl 4Q20 

Prodej 4Q19 

Podíl 4Q19 

Meziroční změna

1. Samsung

4,092

28,1 %

3,239

24,8 %

26,4 %

2. Apple

3,588

24,6 %

3,064

23,5 %

17,1 %

3. Lenovo

2,671

18,3 %

1,056

8,1 %

152,8 %

4. Huawei

1,124

7,7 %

1,411

10,8 %

-20,3 %

5. Microsoft

0,461

3,2 %

0,379

2,9 %

21,8 %

ostatní

2,629

18,1 %

3,896

29,9 %

-32,5 %

Celkem

14,566

100,0 %

13,045

100,0 %

11,7 %

Zdroj: IDC









Úvodní foto: © Scanrail – Fotolia.com

Komentáře