IDC: Trh nositelné elektroniky v regionu EMEA ve třetím kvartálu vzrostl o 55 %

Ve třetím čtvrtletí se prosadily zejména fitness náramky značky Xiaomi. Dařilo se ale všem výrobcům z nejsilnější pětky. Trh základní elektroniky si polepšil o 48 %, poptávka po chytrých nositelných zařízeních vykázala 65% nárůst.

IDC: Trh nositelné elektroniky v regionu EMEA ve třetím kvartálu vzrostl o 55 %



Společnost IDC ve své analýze oznámila, že trh nositelné elektroniky v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky (EMEA) v třetím čtvrtletí 2018 vykázal 55% meziroční růst na 6,6 milionu prodaných zařízení.

Dvouciferný nárůst zaznamenaly ve sledovaném období oba segmenty. Prodej základní nositelné elektroniky vzrostl o 48 % a tvoří 55,5 % trhu, zatímco poptávka po chytrých nositelných zařízeních včetně chytrých hodinek stoupla o 65 %.

Francisco Almeida z IDC vysvětluje, že zatímco v západní Evropě vévodí prodej chytrých hodinek, ve střední a východní Evropě a stejně tak na Blízkém východu a v Africe se ve třetím kvartálu minulého roku prosadila zejména základní zařízení.

Čínský výrobce Xiaomi doslova zaplavil trh cenově dostupným fitness náramkem Xiaomi Mi Band 3 z kategorie základní nositelné elektroniky. Tento model se také stal nejprodávanějším v regionu EMEA,“ dodává Almeida.

Dvouciferný růst ve všech segmentech

Z hlediska zařízení z vyšších cenových hladin se dařilo Applu, kterému meziročně stouply prodeje o 52 %. Ještě větší růst si připsal Samsung, jenž ve třetím čtvrtletí představil chytré hodiny Galaxy Watch. Prodeje zařízení Samsungu vykázaly 89,6% růst.

Poptávka po základní nositelné elektronice se po pěti po sobě jdoucích čtvrtletích propadů opět vrátila k růstu. IDC uvádí, že za úspěchem stojí z větší části náramky Mi Band 2 a Mi Band 3 od značky Xiaomi.

Tento čínský výrobce v regionu EMEA zaznamenal ohromující růst o 766,4 % a zvýšilo svůj tržní podíl na 17,5 %, což mu zajistilo první příčku v prodejnosti. V závěsu za ním se umístil Fitbit s 21,8% meziročním nárůstem prodejů a 17% podílem na trhu.

Tabulka – Výsledky největších výrobců v 3Q18 v regionu EMEA (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q18

Podíl 3Q18

Prodej 3Q17

Podíl 3Q17

Meziroč. změna

1. Xiaomi

1,15

17,5 %

0,13

3,1 %

766,4 %

2. Fitbit

1,12

17,0 %

0,92

21,7 %

21,8 %

3. Apple

0,99

15,0 %

0,65

15,3 %

52,0 %

4. Samsung

0,80

12,2 %

0,42

10,0 %

89,6 %

5. Garmin

0,65

9,9 %

0,58

13,7 %

12,1 %

ostatní

1,87

28,4 %

1,54

36,2 %

21,4 %

Celkem

6,58

100 %

4,24

100 %

55,0 %

Zdroj: IDC

Do roku 2022 budou trhu vládnout chytré hodinky

IDC předpokládá, že v roce 2022 se v regionu EMEA prodá 43,8 milionů kusů nositelné elektroniky, přičemž trh dosáhne hodnoty 11 miliard dolarů. Do roku 2022 budou podle IDC většinu trhu tvořit prodeje chytrých hodinek.

Tabulka – Předpoklad vývoje prodeje nositelné elektroniky v regionu EMEA 2018-2022 (miliony kusů)

Typ zařízení

Prodej 2018

Podíl 2018

Prodej 2022

Podíl 2022

CAGR

18–22

hodinky

16,1

65,8 %

31,8

72,6 %

18,5 %

náramky

7,2

29,4 %

5,6

12,8 %

-6,1 %

ostatní

1,2

4,8 %

6,4

14,6 %

52,0 %

Celkem

24,5

100 %

43,8

100 %

15,6 %

*odhad

Zdroj: IDC









Úvodní foto: © djvstock - Fotolia.com

Komentáře