IDC: Trh nositelné elektroniky strmě roste díky chytrým náramkům a sluchátkům

Dominantní kategorií jsou i nadále náramky a hodinky, nejrychleji ovšem roste poptávka po chytrých sluchátkách. Výrobci skrz ně chtějí spotřebitele nalákat do propojeného světa chytrých zařízení.

IDC: Trh nositelné elektroniky strmě roste díky chytrým náramkům a sluchátkům



Společnost IDC uvádí, že celosvětový trh nositelné elektroniky vykázal v prvním čtvrtletí 2019 růst o 55,2 % na 49,6 milionu kusů. Nejsilnější podíl (63,2 %) drží chytré náramky a hodinky, nejrychleji roste poptávka po sluchátkách (meziročně o 135,1 %).

Růst prodeje chytrých zařízení do ucha podporuje především absence sluchátkových konektorů a rostoucí využití chytrých asistentů, a to jak doma, tak mimo domov,“ vysvětluje Jitesh Ubrani z IDC.

Ubrani dodává, že ve střednědobém výhledu půjde o klíčovou kategorii nositelné elektroniky, jelikož výrobci budou využívat chytrá sluchátka jako vstupní bránu pro spotřebitele do ekosystému nositelných zařízení.

Prodej chytrých náramků a hodinek podle IDC meziročně stoupl o 31,6 % a nadále dominuje trhu nositelné elektroniky. Analytická společnost podotýká, že výrobci i spotřebitelé se i nadále soustředí na funkce pro monitorování zdraví a fyzických aktivit.

Apple v čele, hodinkám vládne Xiaomi

Z hlediska jednotlivých výrobců IDC uvádí, že Apple si v prvním kvartálu 2019 udržel vedoucí pozici zejména díky chytrým hodinkám Apple Watch. Výrobce meziročně posílil o 49,5 % a drží více než čtvrtinový podíl na trhu.

Na druhé příčce se umístilo Xiaomi s meziročním růstem o 68,2 % na 6,6 milionu prodaných zařízení. Úspěch sklízí především jeho chytrý náramek Mi Band, jenž je podle IDC zároveň nejprodávanějším chytrým zařízením na zápěstí.

Nejvýraznější růst o 282,2 % si připsalo třetí Huawei, přičemž za výsledkem stojí hlavně obchodní strategie společnosti, kdy nositelná zařízení nabízí společně se svými chytrými telefony. Je však možné, že se nejistá situace ohledně telefonů dotkne i této kategorie.

Na čtvrté místo si polepšil Samsung, jenž vykázal nárůst prodejů o 151,6 %. Spotřebitele láká hlavně široká nabídka produktů za příznivé ceny. Pátý Fitbit meziročně posílil „jen“ o 35,7 %, nicméně se podle IDC silně prosazuje v segmentu zdravotní péče.

Tabulka – Výsledky největších výrobců v 1Q19 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 1Q19

Podíl 1Q19

Prodej 1Q18

Podíl 1Q18

Meziroč. změna

1. Apple

12,8

25,8 %

8,6

26,8 %

49,5 %

2. Xiaomi

6,6

13,3 %

3,9

12,3 %

68,2 %

3. Huawei

5,0

10,0 %

1,3

4,1 %

282,2 %

4. Samsung

4,3

8,7 %

1,7

5,3 %

151,6 %

5. Fitbit

2,9

5,9 %

2,2

6,8 %

35,7 %

ostatní

18,0

36,3 %

14,3

44,8 %

26,0 %

Celkem

49,6

100,0 %

31,9

100,0  

55,2 %

Zdroj: IDC

Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců v 1Q19

 Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců v 1Q19

Zdroj: IDC

Tabulka – Výsledky největších výrobců chytrých náramků a hodinek v 1Q19 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 1Q19

Podíl 1Q19

Prodej 1Q18

Podíl 1Q18

Meziroč. změna

1. Xiaomi

5,3

10,7 %

3,7

11,5 %

43,6 %

2. Apple

4,6

9,3 %

4,0

12,6 %

14,8 %

3. Huawei

3,9

7,9 %

1,3

3,9 %

213,0 %

4. Fitbit

2,9

5,9 %

2,1

6,7 %

35,9 %

5. Samsung

2,0

4,1 %

1,1

3,3 %

92,0 %

ostatní

12,5

25,3 %

11,6

36,4 %

7,8 %

Celkem

31,3

63,2 %

23,8

74,5 %

31,6 %

Zdroj: IDC









Úvodní foto: © AA+W - Fotolia.com

Komentáře