IDC: Samsung již ovládá třetinu globálního trhu digital signage

Globální trh digital signage ve druhém čtvrtletí 2018 vyrostl o 15,9 %. Společnost IDC očekává, že vzestupný trend bude pokračovat dvouciferným růstem i v následujících dvou letech. Mezi výrobci se výrazně dařilo Samsungu, jehož tržní podíl překonal třetinovou hranici.

IDC: Samsung již ovládá třetinu globálního trhu digital signage



Společnost IDC zveřejnila přehled vývoje globálního trhu displejů pro digital signage ve druhém kvartálu 2018. Celosvětový prodej ve sledovaném období meziročně posílil o 15,9 % a dosáhl více než 871 tisíc kusů.

IDC uvádí, že nejrychleji rostoucími regiony v oblasti digital signage jsou Latinská Amerika a Asie (mimo Japonska). Latinskoamerický trh ve druhém čtvrtletí posílil o 135,6 %, zatímco ten asijský povyrostl o 21,9 %.

Analytici v současné době předpovídají, že za celý rok 2018 bude dodáno 3,5 milionu displejů. Dále očekává, že v roce 2019 trh poroste o 10 % a v roce 2020 zaznamená 12% růst. V roce 2020 by tak mohlo být dodáno přes 4,4 milionu kusů.

4K a 43" displeje na vzestupu

Průzkum IDC dále ukázal, že nejprodávanější kategorií z hlediska rozlišení jsou sice stále obrazovky s rozlišením Full HD (1920 x 1080 px). Modely s 4K rozlišením (3840 x 2160) však vykázaly masivní meziroční nárůst prodeje o 396,9 %.

Ve druhém čtvrtletí tohoto roku se výrazně zvýšil i prodej displejů se 43" úhlopříčkou, a to o 107,3 %. Dalším skokanem v rámci deseti nejčastěji prodávaných velikostí obrazovky se staly 32palcové displeje, které posílily o 44,1%.

Trhu stále vévodí Samsung

Samsung opět obhájil pozici lídra trhu, kterou tak držel již 22. kvartál v řadě. Ve druhém čtvrtletí 2018 dosáhl 33,9% tržního podílu a prodal téměř 300 tisíc displejů. Silný meziroční růst zaznamenal zejména v Kanadě a Latinské Americe.

Na druhém místě se drží LG s 8,5% tržním podílem. Přestože firma prodala více než 74 tisíc displejů a ve druhém kvartálu posílila v Latinské Americe a Asii (mimo Japonska), v meziročním srovnání si v dodávkách pohoršila o 8,5 %.

Goodview meziročně vyrostl o 30,4 % a prodal téměř 70 000 zařízení pro digital signage. Z jeho nabídky si polepšily především 55palcové a 65palcové displeje, jejichž prodeje se zvýšily o 45,5 % a 77,2 %.

Na čtvrté místo spadl NEC s tržním podílem 7,4 % a prodejem přes 64 tisíc displejů. Elitní pětici pak uzavírá Foxconn, jenž zaznamenal meziroční nárůst o 9,5 %. Prodejce meziročně nejvíce posílil v Asii (mimo Japonska), kde mu prodej vzrostl o 1 233 %.

Tabulka – Výsledky globálního prodeje digital signage (kusy)

Prodejce

Prodej

2Q18

Podíl

2Q18

Prodej

2Q17

Podíl

2Q17

Meziroč.

změna

1. Samsung

295 585

33,9 %

244 184

32,5 %

21,1 %

2. LG 

74 199

8,5 %

80 942

10,8 %

-8,3 %

3. Goodview

69 805

8,0 %

53 534

7,1 %

30,4 %

4. NEC

64 357

7,4 %

67 999

9,0 %

-5,4 %

5. Foxconn

52 201

6,0 %

47 686

6,3 %

9,5 %

ostatní

315 176

36,2 %

257 512

34,3 %

22,4 %

Celkem

871 323

100,0 %

751 857

100,0 %

15,9 %

Zdroj: IDC

Graf – Kvartální vývoj tržních podílů největších hráčů

 podíly výrobců digital signage

Zdroj: IDC









Úvodní foto: Samsung

Komentáře