IDC: Prodej headsetů pro VR se v posledním kvartálu vrátil k růstu, posílil o 8,2 %

Za úspěšným kvartálem stojí zejména prudký růst prodejů samostatných headsetů, jelikož prodej headsetů bez displejů dále klesá. Poptávka po headsetech pro VR rostla jak mezi spotřebiteli, tak mezi podniky.

IDC: Prodej headsetů pro VR se v posledním kvartálu vrátil k růstu, posílil o 8,2 %



Společnost IDC ve své zprávě uvádí, že společný trh headsetů pro virtuální (VR) a rozšířenou realitu (AR) realitu ve třetím čtvrtletí 2018 zaznamenal meziroční nárůst o 9,4 %. Headsety pro VR se vrátily k růstu po čtyřech kvartálech propadů a tvoří 97 % společného trhu.

IDC uvádí, že ve třetím kvartálu tohoto roku se celosvětově prodalo 1,9 milionu headsetů pro VR, což je 8,2% zlepšení oproti stejnému období v minulém roce. Prodeje zvyšovaly zejména výrazné slevy na stávající zařízení a zájem o zařízení nová.

Poptávka po headsetech pro VR podle IDC rostla jak mezi spotřebiteli, tak mezi podniky. Spotřebitele lákají zejména nižší ceny a spokojenost s kvalitou zařízení, v komerční sféře pak rostou způsoby využití headsetů pro VR.

Popularita samostatných headsetů raketově stoupá

Ve třetím kvartálu 2018 se prodeje headsetů bez displeje vlivem ukončení výprodejů propadly o 58,6 %. Na druhou stranu oblast samostatných headsetů, které ke svému provozu nepotřebují žádné externí zařízení, raketově vzrostla o 428,6 % a tvoří 20,6 % celého trhu.

IDC uvádí, že headsetů Oculus Go od Facebooku a Mi VR od Xiaomi, což jsou dvě stejná zařízení prodávána na různých trzích dvěma společnostmi, se ve sledovaném období celosvětově prodalo téměř čtvrt milionu. To z nich s přehledem činí nejpopulárnější zařízení tohoto typu.

Segment headsetů periferních vyžadujících připojení k výkonnému PC podle IDC ve třetím čtvrtletí překonal hranici jednoho milionu prodaných zařízení, díky čemuž zaznamenal svůj třetí nejlepší kvartální výsledek v historii.

Ani headsety pro AR nejsou ztracené

Analytická společnost uvádí, že ve třetím kvartálu 2018 se dařilo i headsetům pro AR. Prodeje zde táhly zejména zařízení s tematikou Star Wars. Pokud bychom tuto sérii vynechali, segment headsetů pro AR by meziročně povyrostl jen o 1.1 %.

Analytici IDC obecně shrnují situaci tak, že trh VR se přesunuje do nové fáze, kdy výrobci už nemají od trhu nerealistická očekávání a více se soustředí na budování udržitelných podniků. IDC odhaduje, že trh bude pokračovat v růstu.

Zdroj: IDC








Úvodní foto: @ db - Fotolia.com

Komentáře