IDC: Pandemie přinesla silný růst globálního trhu tabletů

Prodej tabletů ve druhém kvartálu narostl o 18,6 % vlivem restrikcí souvisejících s koronavirem. Zdá se, že jim spotřebitelé dávali přednost proti chytrým telefonům.

IDC: Pandemie přinesla silný růst globálního trhu tabletů



Společnost IDC ve své nové zprávě hovoří o silném meziročním nárůstu globálního prodeje tabletů ve druhém kvartálu 2020. Během tohoto období se po světě prodalo celkem 38,6 milionu těchto zařízení, což je o 18,6 % více než o rok dříve.

Za růstem podle analytiků stojí globální pandemie koronaviru a s ní související restrikce v osobních i pracovních životech spotřebitelů. Uživatelé nakupovali tablety nejen jako zábavní zařízení, ale také za účely práce nebo vzdělávání.

Dodejme, že růst prodeje tabletů ostře kontrastuje s historickým propadem chytrých telefonů ve stejném kvartálu, což naznačuje, že spotřebitelé i nadále vnímají tablety jako produktivnější zařízení, navzdory rostoucím úhlopříčkám telefonních displejů.

Co se týče výrobců, králem globálního trhu tabletů zůstal Apple s bezmála třetinovým podílem, byť prodal v zásadě stejný počet iPadů jako o rok dříve. Zbytek první pětice naopak zaznamenal vysoké dvouciferné nárůsty, přičemž Amazon a Lenovo si dokonce polepšily více než 50 %.

Tabulka – Výsledky globálního trhu tabletů (miliony kusů)

Výrobce

Prodej

2Q20

Podíl

2Q20

Prodej

2Q19

Podíl

2Q19

Meziroč.

změna

1. Apple

12,4

32,2 %

12,3

37,6 %

1,3 %

2. Samsung

7,0

18,1 %

4,9

15,1 %

42,5 %

3. Huawei

4,8

12,4 %

3,3

10,3 %

43,5 %

4. Amazon

3,6

9,3 %

2,4

7,3 %

52,0 %

5. Lenovo

2,8

7,3 %

1,9

5,7 %

51,0 %

ostatní

8,0

20,7 %

7,8

24,0 %

2,0 %

Celkem

38,6

100,0 %

32,6

100,0 %

18,6 %

Zdroj: IDC









Úvodní foto: © jackfrog - Fotolia.com

Komentáře