IDC: Marná sláva, globální trh tabletů ve čtvrtém kvartálu znovu oslabil

Trh v posledním čtvrtletí 2019 zaznamenal mírný pokles o 0,6 %, za celý rok pak oslabil o 1,5 %. Z nejsilnější pětice výrobců rostli jen Apple a Lenovo, všichni se však potýkají s nízkou poptávkou po klasických tabletech.

IDC: Marná sláva, globální trh tabletů ve čtvrtém kvartálu znovu oslabil



Společnost IDC ve své aktuální zprávě uvádí, že celosvětový trh tabletů se po mírném růstu ve třetím čtvrtletí 2019 opět vrátil do červených čísel. V posledním kvartálu loňského roku oslabil o 0,6 % na 43,5 milionu kusů, za celý rok pak o 1,5 % na 144 milionů kusů.

Pomyslným vítězem se na sklonku roku 2019 stal Apple, jenž dokázal zaznamenat dvouciferný růst o 22,7 % na 15,9 milionu kusů. Téměř dvě třetiny prodejů výrobce přitom tvořil nově uvedený iPad sedmé generace.

Samsung v posledním čtvrtletí poklesl o 7,4 %, podobně jako třetí Huawei, jenž oslabil o 2,8 %. Čínský výrobce se i nadále potýká s obchodními omezeními v USA. Amazon se sice vlivem sezónních výkyvů propadl o 29 %, za celý rok nicméně vyrostl o 9,9 %.

Nejsilnější pětici uzavírá Lenovo, jehož prodeje na konci roku vyrostly o 8,3 % na 2,5 milionu kusů; za celý rok však oslabil o 4,2 %. Analytici dodávají, že Lenovu, které se zaměřuje na základní tablety, se daří hlavně v asijskopacifickém regionu a v Evropě.

Tabulka 1 – Výsledky globálního trhu tabletů v 4Q19 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 4Q19

Prodej 4Q19

Prodej 4Q18

Podíl 4Q18

Meziroč. změna

1. Apple

15,9

36,5 %

12,9

29,6 %

22,7 %

2. Samsung

7,0

16,1 %

7,6

17,3 %

-7,4 %

3. Huawei

4,0

9,1 %

4,1

9,3 %

-2,8 %

4. Amazon

3,3

7,6 %

4,7

10,6 %

-29,0 %

5. Lenovo

2,5

5,8 %

2,3

5,3 %

8,3 %

ostatní

10,8

24,9 %

12,2

27,9 %

-11,1 %

Celkem

43,5

100,0 %

43,7

100,0 %

-0,6 %

Zdroj: IDC

Tabulka 2 – Výsledky globálního trhu tabletů v 2019 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 2019

Podíl 2019

Prodej 2018

Podíl 2018

Meziroč. změna

1. Apple

49,9

34,6 %

43,3

29,6 %

15,2 %

2. Samsung

21,7

15,1 %

23,4

16,0 %

-7,2 %

3. Huawei

14,1

9,8 %

14,6

10,0 %

-3,5 %

4. Amazon

13,0

9,0 %

11,8

8,1 %

9,9 %

5. Lenovo

8,5

5,9 %

8,8

6,0 %

-4,2 %

ostatní

37,0

25,7 %

44,3

30,3 %

-16,6 %

Celkem

144,1

100,0 %

146,2

100,0 %

-1,5 %

Zdroj: IDC









Úvodní foto: © jackfrog - Fotolia.com

Komentáře