IDC: Hlad po tabletech v EMEA díky studiu na dálku neutuchá, trh vyrostl o pětinu

Výrobci ve třetím kvartálu v regionu EMEA prodali 13,5 milionu tabletů, což představuje meziroční růst o 22,9 %. Hnacími motory jsou spotřebitelé a vzdělávací sektor.

IDC: Hlad po tabletech v EMEA díky studiu na dálku neutuchá, trh vyrostl o pětinu



Společnost IDC přináší dobré zprávy z trhu tabletů. Jejich prodej v regionu EMEA totiž ve třetím čtvrtletí 2020 meziročně vystřelil o 22,9 % na 13,5 milionu kusů. Růst ve všech regionech žene vzhůru především poptávka ze strany vzdělávacího sektoru.

Analytici dodávají, že i přes mírné polevení zůstala silná i spotřebitelská poptávka. Ta ve sledovaném období vzrostla o 14 % na 10,2 milionu kusů.

V západní Evropě roste počet projektů digitalizace škol, které se bez tabletů neobejdou,“ vysvětluje Helena Ferreiraová z IDC. „Trhu svědčí i trvalá poptávka po domácí zábavě v reakci na nový normál vyvolaný pandemií,“ dodává.

Poptávka v CEE vzrostla o třetinu

Trh v západní Evropě ve třetím kvartálu meziročně vyrostl o 15,6 %. O více než třetinu pak stouply prodeje ve střední a východní Evropě (o 34,6 %) a regionu MEA (o 37,3 %).

Prodej v regionu CEMA podpořily zejména významné vzdělávací projekty související s covidem-19 nebo již probíhajícími digitalizačními projekty ve vzdělávání,“ říká Nikolina Jurišičová z IDC.

Takřka trojciferný růst Samsungu

Z hlediska jednotlivých výrobců největší úspěch zaznamenal lídr trhu Samsung, jehož prodeje se v meziročním srovnání takřka zdvojnásobily. Druhý Apple si zejména díky vysoké popularitě v západní Evropě polepšil o 24,7 %.

Lenovo ve sledovaném období prodalo o 56,4 % více tabletů než ve stejném období 2019; podobně jako Samsung těží ze zájmu vzdělávacího sektoru. Prodeje Huawei vzrostly o 47,8 %, naopak Amazon kvůli odkladu akce Prime Day vykázal 32,3% pokles.

Tabulka – Výsledky trhu tabletů v EMEA v 3Q20 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q20

Podíl 3Q20 

Prodej 3Q19 

Podíl 3Q19 

Meziroční změna

1. Samsung

4,071

30,1 %

2,053

18,7 %

98,3 %

2. Apple

3,028

22,4 %

2,428

22,1 %

24,7 %

3. Lenovo

1,888

14,0 %

1,207

11,0 %

56,4 %

4. Huawei

1,569

11,6 %

1,062

9,7 %

47,8 %

5. Amazon

0,596

4,4 %

0,881

8,0 %

-32,3 %

ostatní

2,365

17,5 %

3,371

30,5%

-29,8 %

Celkem

13,518

100,0 %

11,001

100,0 %

22,9 %

Zdroj: IDC









Úvodní foto: © Raisa Kanareva - Fotolia.com

Komentáře