IDC: Globální trh zařízení pro chytrou domácnost si do roku 2023 udrží stabilní růst

V roce 2019 by se na celém světě mělo prodat 815 milionů zařízení pro chytrou domácnost. Nejsilnější kategorií zůstává videozábava, rychle poroste zájem i o bezpečnost. Naopak kategorie chytrých reproduktorů projevuje známky nasycenosti.

IDC: Globální trh zařízení pro chytrou domácnost si do roku 2023 udrží stabilní růst



Společnost IDC ve své aktuální prognóze naznačuje, že celosvětový trh zařízení pro chytrou domácnost v letošním roce vyroste o bezmála čtvrtinu (23,5 %) na 815 milionů prodaných kusů. Do roku 2023 by měl trh růst v průměru o 14,4 % ročně.

Hnacím motorem trhu bude kombinace rostoucí konkurence a tlaku na snižování cen společně s rostoucím zájmem o chytré asistenty a povědomím spotřebitelů o výhodách, které chytrá zařízení nabízejí,“ říká Adam Wright z IDC.

Drtivá většina poptávky bude pocházet z USA, kde by měl trh do roku 2023 posilovat v průměru o 9,5 % ročně. Zájem však nejrychleji poroste na druhém nejsilnějším trhu, v Číně, v průměru o 22,6 %. Západoevropský trh by měl stoupat o 14,7 % ročně.

Růst trhu v následujících letech by ovšem podle IDC mohly negativně ovlivnit obavy o bezpečnost a soukromí, citlivost spotřebitelů na vstupní a kontinuální náklady na zařízení a služby či sílící ekonomická nejistota na finančních trzních po celém světě.

Domácnosti chtějí konzumovat obsah a využívat služby

Trh zařízení pro chytrou a domácnost požene vpřed hlad po obsahu a službách,“ naznačuje Jitesh Ubrani z IDC. „Zařízení pro videozábavu jako jsou Fire TV či Chromecast pak budou fungovat jako vstupenka do světa připojených domácích produktů.

Analytici upřesňují, že právě zařízení pro videozábavu budou nejsilnější kategorií; v roce 2023 by měly tvořit 29,9 % všech prodaných přístrojů pro chytrou domácnost. Růst kategorie podpoří klesající ceny i nové technologie jako například 8K.

Bezpečnostní zařízení jako chytré kamery, zámky či zvonky by v roce 2023 měla tvořit 22,1 % prodejů, přičemž poptávka po nich poroste v průměru o 18,4 % ročně. Naopak kategorie chytrých reproduktorů a displejů bude posilovat jen v jednotkách procent.

Analytická společnost to vysvětluje jednak nasyceností trhu, jednak zájmem spotřebitelů o jiné formy chytrých společníků do domácnosti jako jsou například chytré termostaty, domácí spotřebiče či televizory.

Tabulka – Prognóza vývoje prodeje podle typu zařízení v letech 2019-2023 (miliony kusů)

Kategorie

Prodej 2019

Podíl 2019

Prodej 2023

Podíl 2023

CAGR 

'19–'23*

video

339,8

41,7 %

417,7

29,9 %

5,3 %

zabezpečení

156,6

19,2 %

307,9

22,1 %

18,4 %

audio

134,8

16,5 %

200,0

14,3 %

10,4 %

ostatní

183,6

22,5 %

470,5

33,7 %

26,5 %

Celkem

814,8

100 %

1,396,0

100 %

14,4 %

* složená roční míra růstu

Zdroj: IDC









Úvodní foto: © nyul - Fotolia.com

Komentáře