IDC: Globální trh nositelné elektroniky ve třetím kvartálu vystřelil o 95 %

Na trůnu trhu nositelné elektroniky se pomalu, ale jistě usazují bezdrátová sluchátka. Ta vedle bohatšího hudebního zážitku nabízí i pokročilé funkce a kompatibilitu s domácími asistenty.

IDC: Globální trh nositelné elektroniky ve třetím kvartálu vystřelil o 95 %



Společnost IDC přináší povzbudivé zprávy z celosvětového trhu nositelné elektroniky. Ten ve třetím čtvrtletí meziročně posílil o raketových 94,6 % na 84,5 milionů kusů a překonal tak dosavadní rekord. Trh táhne vzhůru hlavně poptávka po chytrých sluchátkách.

Tato kategorie ve sledovaném období tvořila téměř polovinu trhu, následovaná fitness náramky a chytrými hodinkami. „Sluchátka jsou novou vlajkovou kategorií trhu nositelné elektroniky,“ potvrzuje Ramon T. Llamas z IDC.

Poptávku po bezdrátových sluchátkách odstartovalo odstranění konektorů z řady chytrých telefonů. Významně přispěla i rozšiřující se nabídka produktů a cena klesající až na 20 dolarů za základní chytrá sluchátka,“ upřesňuje Llamas.

Jitesh Ubrani z IDC doplňuje, že zájem zvyšuje i dostupnost nositelné elektroniky kompatibilní s domácími chytrými asistenty. Do budoucna předpovídá, že trh nabídne mnohem širší využití než dohled nad zdravím a fyzickou aktivitou.

Sluchátka jsou horké zboží

IDC uvádí, že největší meziroční růst zaznamenala již zmiňovaná kategorie sluchátek; dá se očekávat, že rekord ze třetího čtvrtletí bude překonán ještě před začátkem nového roku. Stále populární jsou i fitness náramky, a to hlavně díky příznivé ceně.

Spotřebitelé lákají i vylepšené funkce, které náramky přibližují k vyspělejším chytrým hodinkám. A konečně chytré hodinky podle analytiků mírně zaškobrtly, nicméně prodeje by mohly v budoucnu stoupnout díky nově uvedeným modelům.

Nositelné elektronice dominuje Apple

Z hlediska výrobců analytická společnost uvádí, že vedoucí pozici na trhu udržel Apple, a to zejména díky popularitě svých chytrých hodinek a bezdrátových sluchátek. Analytici odhadují, že po snížení cen některých produktů si Apple dominanci udrží.

Druhé Xiaomi ve sledovaném období posílilo o 66,1 % na 12,4 milionu zařízení. Prodeje mu zvedají zejména náramky Mi Band. Dařilo se i Samsungu na třetím místě, jenž vyrostl o 156,4 % na 8,3 milionu kusů díky společnému prodeji s chytrými telefony.

Huawei si navzdory komplikované politické situaci připsalo 202,6% růst na 7,1 milionu zařízení. Značce se daří zejména v domácí Číně, kde je jednou z nejrychleji rostoucích společností. Pátý Fitbit stagnoval při 0,5% růstu a jeho budoucnost je po ohlášení akvizice Googlem nejistá.

Tabulka – Výsledky největších výrobců nositelné elektroniky v 3Q19 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q19

Podíl 3Q19

Prodej 3Q18

Podíl 3Q18

Meziroč. změna

1. Apple

29,5

35,0 %

10,0

23,0 %

195,5 %

2. Xiaomi

12,4

14,6 %

7,4

17,1 %

66,1 %

3. Samsung

8,3

9,8 %

3,2

7,4 %

156,4 %

4. Huawei

7,1

8,4 %

2,3

5,4 %

202,6 %

5. Fitbit

3,5

4,1 %

3,5

8,0 %

0,5 %

ostatní

23,8

28,1 %

16,9

39,0 %

40,4 %

Celkem

84,5

100,0 %

43,4

100,0 %

94,6 %

Zdroj: IDC

Tabulka – Výsledky kategorií trhu nositelné elektroniky v 3Q19 (miliony kusů)

Kategorie

Prodej 3Q19

Podíl 3Q19

Prodej 3Q18

Podíl 3Q18

Meziroč. změna

sluchátka

40,7

48,1 %

11,9

27,4 %

242,4 %

náramky

19,2

22,7 %

12,9

29,7 %

48,6 %

hodinky

17,6

20,9 %

11,9

27,4 %

48,0 %

ostatní

7,1

8,4 %

6,7

15,5 %

4,7 %

Celkem

84,5

100,0 %

43,4

100,0 %

94,6 %

Zdroj: IDC









Úvodní foto: © AA+W - Fotolia.com

Komentáře