IDC: Globální trh nositelné elektroniky ve 3Q překonal hranici 125 milionů kusů

Prodej ve sledovaném obodbí meziročně vyrostl o 35,1 %; poptávce vedle nově uvedených modelů přeje i to, že spotřebitelé, kteří kvůli karanténním opatřením nemohou cestovat či kulturně žít, více utrácí za spotřební elektroniku.

IDC: Globální trh nositelné elektroniky ve 3Q překonal hranici 125 milionů kusů



Společnost IDC ve své aktuální zprávě informuje, že celosvětový prodej nositelné elektroniky ve třetím čtvrtletí 2020 vyrostl o 35,1 % na 125 milionů kusů. Růstu poptávky mimo jiné napomohly nově uvedené produkty pandemie covidu-19.

Nové modely značek Apple, Samsung a dalších podle analytiků pomohly obnovit zájem o populární kategorie, jako jsou chytré hodinky a náramky. Kvůli pandemii lidé zároveň více utrácí za spotřební elektroniku.

Mnoho zemí začalo ve třetím čtvrtletí uvolňovat omezení a otevírat své ekonomiky, což podpořilo zájem obyvatel o venkovní aktivity i s nimi související poptávku po nositelných zařízeních,“ vysvětluje Jitesh Ubrani z IDC.

Dvojciferný růst podle Ramona T. Llamase ukazuje nejen na silnou poptávku, ale i to, že si mnoho lidí z rozvíjejících se i rozvinutých trhů pořizuje nositelnou elektroniku vůbec poprvé. To díky obnovovacím cyklům slibuje trvalý zájem o tato zařízení do budoucna.

Apple drží třetinu trhu

Co se jednotlivých výrobců týče, v čele trhu nositelné elektroniky stojí Apple, jenž si ve sledovaném období polepšil o 38,6 %. Vysokému zájmu se těší sluchátka AirPods i hodinky Apple Watch.

Na druhé příčce se umístilo Xiaomi s meziročním růstem o 26,4 %; většinu prodejů výrobce tvoří základní náramky. Třetí Huawei zvýšilo prodeje o 87,2 %, které v kategorii nositelné elektroniky těží z nezávislosti na Googlu a součástkách od dodavatelů z USA.

Samsung ve třetím kvartálu posílil o 32,2 %, přičemž se mu daří zejména v kategorii sluchátek, kde boduje hned s několika značkami. O páté místo se dělí Fitbit (pokles o 6,2 %) a značka BoAt (růst o 316,9 %), která se soustředí výhradně na rychle rostoucí indický trh.

Tabulka 1 – Výsledky největších výrobců nositelné elektroniky v 3Q20 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q20

Podíl 3Q20

Prodej 3Q19

Podíl 3Q19

Meziroč. změna

1. Apple

41,4

33,1 %

29,8

32,2 %

38,6 %

2. Xiaomi

17,0

13,6 %

13,4

14,5 %

26,4 %

3. Huawei

13,7

11,0 %

7,3

7,9 %

87,2 %

4. Samsung

11,2

9,0 %

8,5

9,2 %

32,2 %

5. Fitbit

3,3

2,6 %

3,5

3,8 %

-6,2 %

5. BoAt

3,3

2,6 %

0,8

0,8 %

316,9 %

ostatní

35,3

28,2 %

29,2

31,5 %

20,8 %

Celkem

125,0

100,0 %

92,5

100,0 %

35,1 %

Zdroj: IDC

Tabulka 2 – Výsledky největších výrobců chytrých hodinek v 3Q20 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q20

Podíl 3Q20

Prodej 3Q19

Podíl 3Q19

Meziroč. změna

1. Xiaomi

13,5

24,5 %

10,5

23,8 %

27,8 %

2. Apple

11,8

21,6 %

6,8

15,3 %

75,0 %

3. Huawei

10,7

19,5 %

5,7

12,9 %

88,1 %

4. Fitbit

3,3

5,9 %

3,5

7,9 %

-6,4 %

5. Samsung

2,8

5,1 %

2,8

6,2 %

1,8 %

ostatní

12,8

23,3 %

15,0

33,9 %

-14,7 %

Celkem

54,8

100,0 %

44,2

100,0 %

24,0 %

Zdroj: IDC

Graf – Výsledky trhu nositelné elektroniky v 3Q20 podle kategorie

Graf – Výsledky trhu nositelné elektroniky v 3Q20 podle kategorie

Zdroj: IDC









Úvodní foto: © djvstock - Fotolia.com

Komentáře