IDC: Globální trh nositelné elektroniky mírně roste a je čím dál chytřejší

Výsledky za druhé čtvrtletí 2018 podle IDC vypovídají o posunu vyspělých trhů směrem k chytrým hodinkám a také o sílící pozici tradičních výrobců chytrých telefonů. Z průkopníků trhu zůstali v první pětici už jen dva.

IDC: Globální trh nositelné elektroniky mírně roste a je čím dál chytřejší



Společnost IDC ve své nové analýze hovoří o mírném 5,5% nárůstu prodeje nositelné elektroniky během druhého kvartálu 2018. Celkem se během tohoto období celosvětově prodalo 27,9 milionu chytrých hodinek, náramků a dalších nositelných zařízení.

Podobným tempem pak rostla i hodnota, jež se ve druhém čtvrtletí zvýšila o 8,3 % na 4,8 miliardy dolarů. Trh za to podle analytiků vděčí narůstající popularitě chytrých hodinek, jejichž průměrná cena je obecně vyšší než u „hloupých“ náramků.

Vyspělé trhy zařadily vyšší stupeň

Z regionálního hlediska je podle analytiků vidět jasný rozdíl mezi rozvinutými a rozvojovými trhy. Zatímco v prvním případě se prodej celkově snížil o 6,3 %, ve druhém naopak narostl o 14 %. Jak ale upozorňuje analytik IDC Jitesh Ubrani, není třeba propadat panice.

Pokles na vyspělých trzích není v žádném případě důvodem k obavám, pouze se nacházejí ve fázi přechodu na pokročilejší typy zařízení,“ uvedl s tím, že před rokem byly tyto trhy plné levnějších základních náramků, o které už nyní není takový zájem.

Tento typ zařízení naopak v plné síle dorazil na rozvojové trhy, odkud pramení poměrně silný nárůst prodaného objemu. I zde však hrála roli také rostoucí poptávka po chytrých hodinkách. Dodejme, že podle IDC je rozvojovým i náš region CEE.

Dva extrémy na čele žebříčku

Všeobecný posun směrem k všestrannějším chytrým zařízení je patrný i na výsledcích výrobců – s jednou výjimkou. Jedničkou trhu je sice Apple, který nabízí výhradně prémiové hodinky, dvojkou je však Xiaomi, jež na to jde přesně z opačné strany.

Tento výrobce nabízí širší portfolio zahrnující boty, dětské hodinky a řadu variant náramku Mi Band. Ve všech případech se jedná o levná low-endová zařízení, která Xiaomi přesto zajistila bezmála 20% růst.

V první pětici zůstávají Fitbit a Garmin, kteří patří mezi průkopníky na poli nositelné elektroniky. Mezi ně se však prodral další tradiční výrobce chytrých telefonů v podobě Huawei, které během druhého kvartálu vykázalo masivní trojciferný růst.

Tabulka – Výsledky trhu nositelné elektroniky (miliony kusů)

Výrobce

Prodej

2Q18

Podíl

2Q18

Prodej

2Q17

Podíl

2Q17

Meziroč.

změna

1. Apple

4,7

17,0 %

3,4

13,0 %

38,4 %

2. Xiaomi

4,2

15,1 %

3,5

13,3 %

19,8 %

3. Fitbit

2,7

9,5 %

3,4

12,8 %

-21,7 %

4. Huawei

1,8

6,5 %

0,8

3,1 %

118,1 %

5. Garmin

1,5

5,3 %

1,4

5,4 %

4,1 %

ostatní

13,0

46,6 %

13,8

52,4 %

-6,2 %

Celkem

27,9

100,0 %

26,4

100,0 %

5,5 %

Zdroj: IDC

Graf – Kvartální vývoj tržních podílů největších výrobců

IDC - vývoj tržních podílů výrobců nositelné elektroniky

Zdroj: IDC









Úvodní foto: © Weissblick - Fotolia.com

Komentáře