IDC: Globální trh headsetů pro VR po krátkém poklesu znovu poroste

Letošní oslabení prodejů o 6,7 % více bež bohatě vyváží poptávka v roce 2021; trh by měl příští rok vyrůst o silných 46,2 %, komerční segment by mohl do konce prognózovaného období tvořit většinu poptávky.

IDC: Globální trh headsetů pro VR po krátkém poklesu znovu poroste



Společnost IDC odhaduje, že trh souprav pro virtuální realitu (VR) v roce 2020 klesne o 6,7 %. Jedním dechem ale dodává, že prodeje hned v následujícím roce by mě růst dvouciferným tempem, a to o 46,2 %.

Trh se aktuálně potýká s problémy v oblasti dodavatelského řetězce. Mělo by jít však jen o dočasnou překážku, jelikož analytici odhadují, že poptávka po headsetech pro VR do roku 2024 poroste v průměru o 48 % ročně.

IDC uvádí, že virtuální realita začíná oslovovat širší publikum. „Přestože v popředí zůstává využití VR pro gaming, mezi kupujícími začínají rezonovat i další případy použití, jako jsou virtuální koncerty či virtuální tréninky,“ říká Jitesh Ubrani z IDC.

Ubrani dodává, že řada podniků zároveň čím dál častěji využitá VR pro školení, spolupráci, design a výrobu. „Očekáváme, že komerční segment bude v roce 2024 tvořit 53 % trhu; aktuálně to je 38 %,“ upřesňuje Ubrani.

Analytická společnost v druhé polovině letošního roku očekává výrazný nárůst dodávek souprav pro VR a odhaduje, že trh se již v roce 2021 vrátí k robustnímu růstu.

Dvě ze tří kategorií by se měly oklepat

Kategorie samostatných souprav pro VR podle analytiků ve druhém čtvrtletí oslabila, a to navzdory rostoucímu povědomí a vysoké poptávce po náhlavních soupravách, jako je Oculus Quest.

Ve sledovaném období klesaly i prodeje periferních souprav; IDC podotýká, že za sníženým zájem stojí vyčkávání spotřebitelů na konzoli Playstation nové generace a s tím související možné uvedení nových souprav Sony.

Poptávka po bezdisplejových soupravách podle analytiků i nadále klesá. Tato řešení se prodávají zejména na rozvíjejících se trzích, kde se prodejci snaží přilákat nové uživatele; většímu úspěchu kategorie však brání omezená nabídka obsahu.

Graf 1 – Největší výrobci headsetů pro VR podle podílu na trhu

Graf 1 – Největší výrobci headsetů pro VR podle podílu na trhu

Zdroj: IDC

Graf 2 – Prognóza vývoje trhu podle segmentu

Graf 2 – Prognóza vývoje trhu podle segmentu

Zdroj: IDC








Úvodní foto: @ db - Fotolia.com

Komentáře