IDC: Chytré náramky a hodinky si drží stabilní růst, trh ovládá pětice výrobců

Trh v druhém kvartálu posílil o 28,8 % na 34,2 milionu kusů, za celý rok by si měl připsat 21,7% růst. Prodej bude stoupat až do roku 2023, o pozitivní vývoj se však budou starat výhradně hodinky.

IDC: Chytré náramky a hodinky si drží stabilní růst, trh ovládá pětice výrobců



Společnost IDC ve své aktuální analýze uvádí, že v druhém čtvrtletí 2019 se celosvětově prodalo 34,2 milionu kusů základních i chytrých hodinek a chytrých náramků. To představuje meziroční nárůst o 28,8 %.

Trhu vévodí pětice nejsilnějších výrobců, jež ve sledovaném období zvýšila svůj celkový tržní podíl na 65,7 %; ještě vloni to dle IDC bylo přitom zhruba 53 %. Prodej podporují nabídkou nových zařízení i propagačními akcemi.

Výrobci i uživatelé v případě náramkových chytrých zařízení věnují velkou pozornost aplikacím na podporu zdraví a kondice,“ říká Jitesh Ubrani z IDC. „Začínají se prosazovat i zařízení podporující bezkontaktní platby.

Ramon T. Llamas z IDC dodává, že vedle funkcí na měření času a pohybových aktivit se uživatelé začínají zajímat i o možnost ovládat hodinky či náramky pomocí chytrých asistentů či propojovat je s dalšími chytrými domácími zařízeními.

Pozitivní výhled i do budoucna

Analytická společnost odhaduje, že segment chytrých zařízení na zápěstí si udrží pozitivní vývoj i do budoucna. Do konce tohoto roku by měl vyrůst o 21,7 % na 152,7 milionu kusů, a do roku 2023 by měl růst v průměru o 6,2 % ročně na 194,1 milionu kusů.

O výraznější růst se ovšem podle IDC postarají zejména hodinky. Prodej náramků by měl podle prognózy až do roku 2023 stagnovat s průměrným růstem o 0,1 % ročně a jejich podíl na celkovém trhu by měl klesnout z 41,2 % v roce 2019 na 32,5 % v roce 2023.

Trojciferná radost pro Huawei a Samsung

První příčku v žebříčku výrobců udrželo Xiaomi, jež v druhém kvartálu 2019 vyrostlo o 42,2 %. Firmě se daří zejména na čínském trhu. Druhý se umístil Apple s 7% meziročním růstem, do konce roku by si však mohl polepšit díky uvedení nového modelu hodinek.

Raketový vzestup o 175,7 % zaznamenalo Huawei, a to zejména díky cílení na mladší generaci značkou Honor. Pionýr trhu, firma Fitbit, ve sledovaném období posílila o 32 %. Raduje se i pátý Samsung, jenž vykázal růst o 195,1 %.

IDC podotýká, že Huawei a Samsung dosáhly trojciferného růstu na trhu chytrých hodinek a náramků zejména díky tomu, že tato zařízení prodávají společně se svými chytrými telefony.

Tabulka 1 – Výsledky největších výrobců chytrých náramků a hodinek v 2Q19 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 2Q19

Podíl 2Q19

Prodej 2Q18

Podíl 2Q18

Meziroč. změna

1. Xiaomi

5,9

17,3 %

4,2

15,6 %

42,2 %

2. Apple

5,1

14,8 %

4,7

17,8 %

7,0 %

3. Huawei

4,8

14,1 %

1,7

6,6 %

175,7 %

4. Fitbit

3,5

10,1 %

2,6

9,9 %

32,0 %

5. Samsung

3,2

9,4 %

1,1

4,1 %

195,1 %

ostatní

11,7

34,3 %

12,2

45,9 %

-4,0 %

Celkem

34,2

100,0 %

26,6

100,0 %

28,8 %

Zdroj: IDC

Tabulka 2 – Prognóza vývoje trhu podle typu zařízení (miliony kusů)

Zařízení

Prodej 2019

Podíl 2019

Prodej 2023

Podíl 2023

CAGR* 

'19-'23

chytré hodinky

66,5

43,5 %

105,3

54,3 %

12,2 %

základní hodinky

23,3

15,3 %

25,6

13,2 %

2,4 %

chytré náramky

62,9

41,2 %

63,2

32,5 %

0,1 %

Celkem

152,7

100,0 %

194,1

100,0 %

6,2 %

* složená roční míra růstu

Zdroj: IDC









Úvodní foto: © Dan Race - Fotolia.com

Komentáře