Hlavní navigace

IDC: Chytrá sluchátka se v Evropě prodávají víc než chytré hodinky

3. 7. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © djvstock - Fotolia.com
V Evropě se v prvním kvartálu 2019 prodalo meziročně o 118,5 % více kusů nositelné elektroniky. Ve střední a východní Evropě vzrostla poptávka po chytrých hodinkách o 140 %, spotřebitelé jsou ochotní utrácet za pokročilé funkce.

Společnost IDC uvádí, že prodej nositelné elektroniky v Evropě v prvním čtvrtletí 2019 vzrostl o raketových 118,5 % na 10 milionů kusů. Nejpoptávanější kategorií byla chytrá sluchátka (40,1 %), následovaná hodinkami (36,6 %) a náramky (22,9 %).

Největším odbytištěm je západní Evropa, kde se prodalo 82 % nositelné elektroniky. Na druhou stranu v našem regionu CEE vyskočil prodej chytrých hodinek o 140 %, což naznačuje velký hlad spotřebitelů po pokročilejších a dražších zařízeních.

Přestože sluchátka co do prodejů předstihla hodinky, obě kategorie doplňují propojený ekosystém chytrých zařízení,“ vysvětluje Francisco Almeida z IDC.

Ale zatímco v případě hodinek spotřebitelé aktivně hledají specifické funkce, jež nositelná elektronika nabízí, v případě sluchátek hraje prim jejich základní vlastnost, totiž přehrávání hudby,“ doplňuje.

Poptávka po chytrých sluchátkách ve sledovaném období vystřelila o 298 %, především zásluhou Airpods od Applu a značky Beats. Almeida dodává, že tito dva výrobci se postarali o více než polovinu prodejů chytrých sluchátek v Evropě.

Daří se hodinkám i náramkům, ale...

IDC uvádí, že prodej chytrých hodinek v Evropě v prvním kvartálu tohoto roku vyrostl o 41 %. Úspěšně se drží Samsung i Apple, specializované značky jako Fitbit a Garmin se nadále více orientují na produkci zařízení s pokročilejšími funkcemi.

Podle analytiků se ve vzduchu sice vznáší příslib hybridních propojených hodinek módních značek, k jejich uvedení však zatím nedošlo. Pro běžného spotřebitele se totiž jedná o zařízení s nesmírně vysokou cenovkou.

Drží se i poptávka po chytrých náramcích, která ve sledovaném období meziročně vzrostla o 149 %. Úspěch slaví hlavně značky Xiaomi, Fitbit a Huawei, kteří lákají na nízké ceny. V některých oblastech kontinentu se však potýkají s vysokou nasyceností trhu.

Společnost odhaduje, že v Evropě se letos prodá celkem 45,6 milionu kusů nositelné elektroniky. Do roku 2023 by měl trh růst v průměru o 9,3 % ročně. 

Channelworld_ozveny

Tabulka – Výsledky největších výrobců v 1Q19 v regionu EMEA (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 1Q19

Podíl 1Q19

Prodej 1Q18

Podíl 1Q18

Meziroč. změna

1. Apple

3,40

33,8 %

1,73

37,7 %

96,1 %

2. Samsung

1,59

15,8 %

0,45

9,7 %

254,1 %

3. Xiaomi

0,87

8,6 %

0,09

1,9 %

915,3 %

4. Fitbit

0,83

8,3 %

0,52

11,3 %

59,1 %

5. Garmin

0,64

6,4 %

0,47

10,3 %

35,5 %

ostatní

2,73

27,1 %

1,34

29,1 %

103,7 %

Celkem

10,06

100,0 %

4,60

100,0 %

118,5 %

Zdroj: IDC

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

IDC: Globální dodávky pracovních stanic klesly, zlepšení je ale na obzoru
IDC: Globální dodávky pracovních stanic klesly, zlepšení je ale na obzoru
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
ABSL: Čtyři z pěti center IT a podnikových služeb chtějí více šlápnout do automatizace
ABSL: Čtyři z pěti center IT a podnikových služeb chtějí více šlápnout do automatizace
Synology po roce ocenilo nejlepší české partnery, Aricoma získala double
Synology po roce ocenilo nejlepší české partnery, Aricoma získala double
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče