Nákupní rádce Heureka informuje, že prodej nositelné elektroniky (chytrých hodinek, chytrých náramků a příslušenství) v České republice vloni meziročně vzrostl o 86 %. Tempo růstu na Slovensku je podle analýzy výrazně mírnější – o 25 %.
„Lidé si rychle zvykli na propojení chytrých hodinek s telefonem a jeho snadné ovládání bez nutnosti jej pokaždé vytahovat z kapsy. A kontrola toho, kolik pohybu se nám denně dostává, má zvlášť v dnešní době obrovský význam,” říká Michal Buzek, šéf analytiků nákupního rádce Heureka ze skupiny Heureka Group.
„První čtvrtletí tohoto roku ukazuje, že loňský trend pokračuje. Ve srovnání s loňskem je první kvartál silnější zhruba o 150 %,” dodává Buzek. Na obratu v segmentu elektroniky se tato kategorie podle analýzy Heureky podílí už téměř 5 %.
Chodím, běhám, platím
Jedním z hlavních důvodů, proč si lidé chytré hodinky či náramky pořizují, je dle Heureky kontrola vlastní pohybové aktivity – od měření základních statistik jako je počet kroků nebo naběhaných kilometrů, přes zachycení trasy prostřednictvím GPS po hlídání tepové frekvence.
„Kontrola toho, kolik pohybu se nám denně dostává, má především v dnešní době omezení možností pohybu, velký význam,” říká Buzek a pokračuje: „Díky propojení s různými sportovními aplikacemi navíc lidé mohou zůstat pořád ve spojení a soutěžit mezi sebou alespoň virtuálně.“
Každoročně se ale podle Heureky významně zvyšuje podíl zákazníků, kteří sáhnou po “komplexnějším” zařízení, které kromě měření sportovní aktivity umožní také jednoduše ovládat mobilní telefon.
„Lidé si rychle zvykli na propojení chytrých hodinek s telefonem a jeho snadné ovládání bez nutnosti jej pokaždé vytahovat z kapsy,” vysvětluje Buzek.
Češi jsou milovníci Applu, na Slovensku vede Xiaomi
Heureka dále uvádí, že z pohledu objemu online prodejů jsou na českém trhu nejpopulárnější hodinky značky Apple, které vůbec jako první s platbou prostřednictvím hodinek na trh přišly. Mezi další oblíbené značky u nás patří Samsung a Garmin, následované Xiaomi a Huawei.
Zajímavé podle Buzka je, že zatímco Češi nedají na značku Apple dopustit, v ostatních zemích střední a východní Evropy kralují spíše levnější značky typu Xiaomi nebo Huawei. Konkrétně na Slovensku vede Xiaomi následovné Garminem.
V meziročním srovnání se průměrná cena nejčastěji prodávaných hodinek a náramků téměř nezměnila. „To souvisí se vstupem nových značek. Ty se snaží často za nižší cenu držet stejné designové a technické hledisko jako dlouhodobá konkurence,” vysvětluje Buzek.
Zdroj: Heureka