Heureka: E-commerce kopíruje křivky pandemie, květen byl o 4 % níže než loňský rok

Podle šéfa Heureka Group je však nutné mít na paměti, že se srovnává první v offlinu otevřený měsíc s extrémně silným loňským rokem. E-commerce by podle něj letos mohla stagnovat nebo růst do 10 %.

Heureka: E-commerce kopíruje křivky pandemie, květen byl o 4 % níže než loňský rok



Společnost Heureka uvádí, že česká e-commerce v květnu oproti loňskému roku stagnovala, respektive mírně klesla o 4 %. I tak se ale podle Heureky jednalo o silný měsíc, jelikož dochází k meziročnímu srovnání s extrémně silným rokem 2020.

Očekávali jsme, že se velká část zákazníků po otevření přesune do kamenných obchodů. Už od oznámení toho otevření jsme viděli, že zákazníci začali s nákupy vyčkávat a nechávat je až do offline světa,“ říká Tomáš Braverman, šéf Heureka Group.

Braverman nicméně věří, že v kamenných obchodech všichni nezůstanou a postupně se do e-shopů vrátí. Podle něj navíc může vývoj celého května napovědět, jak se bude vyvíjet celý rok.

Když si uvědomíme, jak extrémní byl loňský rok, tak je reálné mluvit o stagnaci nebo růstu do deseti procent. I to bude ale podle mě úspěch,” říká. Podle odhadů APEKu je podíl onlinu na retailu na 16 %. „To je z předešlých 11 % významný skok, a tito zákazníci se určitě neztratí,“ doplňuje Braverman.

Tabulka – Meziroční růst e-commerce od ledna 2020

 měsíc

meziroční růst

leden

20 %

únor

23 %

březen

39 %

duben

35 %

květen

24 %

červen

25 %

červenec

23 %

srpen

20 %

září

18 %

říjen

31 %

listopad

99 %

prosinec

42 %

leden

51 %

únor

83 %

březen

93 %

duben

22 %

květen

-4 %

Zdroj: Heureka

Zaujal vás článek? Přehled nejzajímavějších zpráv jednou týdně získáte přihlášením k newsletteru zde.








Úvodní foto: © Andrey Popov - Fotolia.com

Komentáře