GfK: Trh technického spotřebního zboží v ČR v prvním kvartálu vyrostl o 6 %

Na růstu se se podílela většina sektorů s výjimkou fota a informačních technologií. V sektoru IT ovšem dvouciferným tempem rostla poptávka po monitorech s úhlopříčkou 25" a více.

GfK: Trh technického spotřebního zboží v ČR v prvním kvartálu vyrostl o 6 %



Pozitivní vývoj trhu s technickým zbožím v České republice pokračuje. Podle společnosti GfK zde v prvním čtvrtletí 2019 vykázal meziroční nárůst o více než 6 %. Na růstu se se podílela většina sektorů s výjimkou fota a informačních technologií.

Dvouciferný nárůst velkých monitorů

Sektor informačních technologií podle společnosti zaznamenal dvouciferný nárůst monitorů s úhlopříčkou 25 palců a více. K meziročnímu růstu došlo u segmentu herních a ultratenkých notebooků.

Opačným směrem se pak vydala poptávka po stolních a přenosných počítačů, kde byl zaznamenán negativní vývoj. GfK dodává, že došlo i k výraznému poklesu tabletů z hlediska prodaných kusů.

Malé telefony nejsou atraktivní

Společnost uvádí, že v sektoru telekomunikací byl zaznamenán růst váhy prémiových chytrých telefonů. Stoupá i poptávka po nositelné elektronice. Negativní vývoj byl ovšem zaregistrován u chytrých telefonů s velikostí displeje pod 5,5 palce.

Laserové tiskárny podporují růst kancelářské techniky

Segment kancelářské techniky podle GfK zaznamenal pozitivní vývoj v kategorii multifunkcí, zejména v segmentu laserových zařízení. Naopak prodeje samostatných tiskáren meziročně klesají.

Klesá zájem o sluchátka bez mikrofonu...

Společnost uvádí, že dvouciferný nárůst tržeb v sektoru spotřební elektroniky zaznamenaly všechny sledované kategorie reproduktorů včetně soundbarů a přenosných bezdrátových reproduktorů.

Došlo k meziročnímu růstu prodejů televizorů a set-top-boxů pro příjem vysílání ve standardu DVB-T2. Naopak poptávka po sluchátkách bez mikrofonu klesá.

... i o digitální fotoaparáty

Podle GfK pokračuje celkový pokles prodejů digitálních fotoaparátů. Potěšující zprávou je, že foto trh zaznamenal růst tržeb v kategorii systémových kompaktů, a to zejména díky novým modelům s full-frame snímačem.

Mrazím, chladím, peru, neodsávám

V sektoru velkých domácích spotřebičů pokračuje příznivý vývoj ve většině produktových kategorií. Hodnotu prodejů podle GfK zvyšují mrazničky, chladničky a pračky. V červených číslech v meziročním srovnání naopak skončily odsavače par a mikrovlnné trouby.

K hranolkám jednu dobrou kávu

GfK dále uvádí, že v sektoru malých domácích spotřebičů pokračuje solidní růst celého sektoru z předchozího roku. Nejvyšší tempo růstu zaznamenaly kávovary, fritézy, produkty pro zubní hygienu, elektrické hrnce a pánve a přístroje na úpravu vzduchu.

Spotřebitelé jsou navíc ochotní investovat do produktů s vyšší přidanou hodnotou, a tak u většiny kategorií roste průměrná cena. Kategorie, které naopak zaznamenávají útlum, jsou konvice, kuchyňské roboty, vysoušeče vlasů, kulmy a žehličky.

Zdroj: GfK








Úvodní foto: © petrrunjela - Fotolia.com

Komentáře