GfK: Téměř třetina Čechů využívá své chytré telefony a tablety k mobilním platbám

Chytré telefony k nákupům používají především mladší uživatelé, starší generace dává přednost tabletům. Celkem 29 % respondentů přes mobilní zařízení platí za nákupy na internetu nebo v kamenných obchodech. Evropský průměr je však vyšší.

GfK: Téměř třetina Čechů využívá své chytré telefony a tablety k mobilním platbám



Studie společnosti GfK s názvem Czech FutureBuy 2018 ukázala, že čeští spotřebitelné stále více využívají svá mobilní zařízení, tedy  chytré telefony a tablety, v rámci svého nákupního rozhodovacího procesu.

Průzkum ukázal, že Češi nejčastěji používají mobilní zařízení k vyhledávání nejlepší ceny, pročítání recenzí od odborníků i běžných uživatelů, prohlížení obecných informací o výrobku a nalezení konkrétního výrobku.

GfK dále uvádí, že chytré telefony využívají především mladší lidé, starší generace naopak výrazně upřednostňuje tablety. Češi ovšem ve srovnání se světem zaostávají v používání mobilních zařízení k platbě za nákup zboží online či přímo na prodejně.

V posledním půl roce podle GfK takto své mobilní zařízení využilo 29 % Čechů, evropský průměr je přitom 48 %. Převážná většina Čechů totiž dle průzkumu stále používá k zakoupení zboží na internetu notebooky nebo stolní počítače.

Společnost ale dodává, že to se může v budoucnu změnit, jelikož generace dnešních třicátníků a mladších je k mobilním platbám mnohem otevřenější. Významnou bariérou však zůstává strach o zabezpečení osobních údajů.

Zdroj: GfK









Úvodní foto: © tovovan - Fotolia.com

Komentáře