GfK: Globální prodej televizorů vyrostl v prvním pololetí 2018 o 1 %

Globální prodej televizorů v první polovině roku 2018 vyrostl meziročně o 1 % a díky pokračujícímu růstu ve druhém pololetí má prodej za celý rok narůst o 2 %. Přes internet se prodala necelá pětina celkového objemu.

GfK: Globální prodej televizorů vyrostl v prvním pololetí 2018 o 1 %



V oblasti globálního prodeje televizorů došlo podle analýzy GfK za první polovinu roku 2018 k nárůstu o 1 % oproti stejnému období předchozího roku. Za celý rok 2018 pak GfK očekává prodej 238 milionu přijímačů, což by představovalo 2% meziroční nárůst.

Polovinu celosvětového prodeje v prvním pololetí tvořily televizory s úhlopříčkou 50 a více palců. Negativním dopadem důrazu na maximální kvalitu obrazu je podle GfK vyšší energetická náročnost, když jen 33 % prodaných TV dosáhlo na energetickou třídu A+.

Chytré televize už jsou podle GfK standardem. V prvním pololetí se jejich prodej na celkových prodejích podílel z 85 %, přičemž v roce 2017 to bylo jen 79 %. Za tímto trendem zaostávají pouze Blízký východ a Afrika, kde podíl chytrých TV zatím dosahuje pouze 66 %.

Internetový prodej představoval v letošním prvním pololetí 18 % celosvětového prodeje, což představuje meziroční nárůst o 3 %. Jedním z faktorů je podle GfK prudký nárůst poptávky v období akcí typu Black Friday a také před letošním MS ve fotbale.

Z hlediska regionů byla nejsilnější Jižní Amerika. Hodnota trhu televizorů na tomto kontinentu během sledovaného období vyrostla o 25 %, zatímco ostatní regiony včetně Evropy se podle GfK pohybovaly mezi 5% poklesem a 5% nárůstem.

Zdroj: GfK









Úvodní foto: © Yuri Arcurs - Fotolia.com

Komentáře