GfK: Čechy od častějších nákupů na internetu nejvíce odrazují náklady na dopravu

Téměř polovina českých spotřebitelů nakupuje počítače, notebooky a tablety pouze na internetu. V případě chytrých a mobilních telefonů tak činí 44 % Čechů. Od častějšího nakupování na internetu je však odrazují náklady na dopravu.

GfK: Čechy od častějších nákupů na internetu nejvíce odrazují náklady na dopravu



Společnost GfK ve své studii Future Buy odhalila, že 48 % Čechů vybírá a nakupuje počítače, notebooky a tablety pouze na internetu, což je více než činí evropský průměr. Celkem 44 % českých spotřebitelů pak na internetu nakupuje chytré a mobilní telefony.

Jasně nejsilnějším tahákem pro nákup na internetu je pro české spotřebitele úspora peněz formou lepších cen či speciálních nabídek,“ vysvětluje Zdeněk Skála, ředitel výzkumu Retail & FMCG v GfK.

Až s výrazným odstupem pak následuje širší výběr zboží na internetu, jednoduché a rychlé nakupovaní anebo lepší možnost získat přesné informace o zboží,“ dodává.

Podle GfK české zákazníky od častějšího nakupování na internetu ve velké míře odrazují náklady spojené s dodáním zboží. Dalšími překážkami, i když už ne tak výraznými, jsou strach o bezpečnost osobních údajů či obavy z komplikací při vracení nebo reklamaci.

Zdroj: GfK









Úvodní foto: © tovovan - Fotolia.com

Komentáře