GFI Software: 6 kroků k efektivní správě softwarových aktualizací

S rostoucím počtem aplikací a mobilních zařízení se zvyšuje i zranitelnost firemních sítí. GFI Software upozorňuje, že k efektivní správě aktualizací je důležité stanovit pravidla pro záplatování i zodpovědnost za identifikaci záplat.

GFI Software: 6 kroků k efektivní správě softwarových aktualizací



Společnost GFI Software uvádí, že rostoucí počet aplikací, utilit a mobilních zařízení zvyšuje zranitelnost firemních sítí a tím i rizika potenciálních útoků.

K vytvoření efektivního systému pro správu softwarových aktualizací je dle firmy potřeba splnit řadu bodů, které umožní zvýšit zabezpečení firemních IT, snížit rizika napadení a zároveň splnit přísné požadavky ze strany nejrůznějších regulačních nařízení. 

Efektivní správa aktualizací je klíčovou součástí každé strategie kybernetické bezpečnosti,“ říká Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej GFI Software v České republice a na Slovensku.

Systém aktualizací postavený na technických nástrojích umožňující automatizaci procesů záplatování přináší vyšší bezpečnost i produktivitu zaměstnanců, lepší fungování IT infrastruktury, vyšší shodu s regulačními požadavky a v důsledku i nižší náklady.“

Podle zkušeností společnosti GFI Software je seznam kroků k efektivní správě aktualizací následující:

1) Stanovit pravidla pro softwarové záplatování v organizaci

To dle společnosti zahrnuje stanovení rozsahu záplatování, termínů a výjimek, a správu aktualizovaného inventáře aktiv.

2) Stanovit zodpovědnost za identifikaci záplat a jejich distribuci v rámci organizace

GFI Software navrhuje stanovit tým či osobu zodpovědnou za správu rizik, hodnocení zranitelností, testování záplat a jejich instalaci.

3) Ověřovat instalace aktualizací a řešit závady

Efektivní správa aktualizací podle společnosti nezapomíná ani na ověření, které zajistí funkčnost záplat po instalaci, a na řešení případných závad.

4) Automatizovat v co nejvyšší míře

Společnost uvádí, že manuální aplikovaní záplat není dlouhodobě udržitelný́ postup, cestou k efektivní správě je proto automatizovaná aplikace aktualizací, pokud možno vícefázová.

5) Vytvořit si databázi nápravných opatření

Databáze rizik, nápravných opatření a výjimek ze záplatování pomůže udržet přehled a kontrolu nad procesy správy aktualizací.

6) Kontrolovat efektivitu systému pro správu aktualizací

GFI Software vysvětluje, že výkonnost systému lze měřit průběžným vyhodnocováním např. vyspělosti systému pro správu záplatování, nákladů na zavedení a provoz systému, a shody s regulačními požadavky.

Zdroj: GFI Software








Úvodní foto: © alphaspirit - Fotolia.com

Komentáře