Exactly: Platební údaje si na e-shopech uloží zhruba třetina Čechů

Z hlediska demografie jsou vůči obchodníkům o třetinu důvěřivější muži a generace 18-26 let svěří své údaje internetovému portálu o 30 % častěji než nejstarší skupina 54-65.

Exactly: Platební údaje si na e-shopech uloží zhruba třetina Čechů



Průzkum agentury Ipsos pro společnost Exactly odhalil, že téměř dvě třetiny Čechů si u internetových obchodníků neukládají své platební údaje. Údaje o vlastní platební kartě na e-shopu či platební bráně si nikdy neukládá až 33 % respondentů.

Ochota zákazníků ukládat údaje z platebních karet na internetu je podle Exactly.cz velmi nízká. Pouhých 5 % dotazovaných totiž uvedlo, že internetovým portálům důvěřuje natolik, že si své platební detaily ukládají na stránkách obchodníka vždy.

Platba přes hranice jen se zvýšenou opatrností

Z průzkumu dále vyplynulo, že až 56 % zákazníků potvrdilo alespoň občasné obavy při platbě kartou do zahraničí. Pouze pětina respondentů z transakce obavy nemá, čtvrtina z nich pak pro zahraniční platby kartu nepoužívá.

Zahraniční transakce přes platební kartu uskuteční dříve či později takřka tři čtvrtiny zákazníků. Přesto má však většina z nich vůči službě výhrady,“ říká Michal Šejba, regional manager společnosti Exactly.

„Situace v případě ukládání platebních údajů je podobná; zákazníci o této možnosti většinou vědí, ale zdráhají se ji využít v domnění, že jde o rizikovou službu,“ dodává.

Muži jsou důvěřivější, rozhoduje hlavně věk

Funkci ukládání platebních údajů v rámci platebních bran a internetových obchodů podle průzkumu Exactly důvěřují muži o třetinu více než ženy. Důležitým faktorem je přitom podle společnosti věk.

Své údaje e-shopům svěří zhruba půlka uživatelů ve věkové kategorii 18-26 let, zatímco v kategorii 54-65 se jedná o 22 % respondentů. I uživatelé nad 45 let vykazují častější obavy v případě plateb do zahraničí než mladší generace, a to až o 10 %.

Zdroj: Exactly








Úvodní foto: Antonioguillem @ Fotolia.com

Komentáře