Ericsson: Virtuální a rozšířená realita podpoří rozvoj m-commerce

Více než dvě pětiny uživatelů, kteří nakupují přes chytré telefony, tak činí pravidelně každý týden. Nejčastěji by uvítali zobrazování pouze relevantních položek, nebrání se ani nákupním asistentům.

Ericsson: Virtuální a rozšířená realita podpoří rozvoj m-commerce



Studie společnosti Ericsson odhalila, že v následujících letech bude celosvětově narůstat nakupování prostřednictvím chytrých telefonů. Z uživatelů, kteří k nákupu používají mobil, takto pravidelně každý týden nakupuje celých 43 %.

Ericsson uvádí, že spotřebitelé často tráví výběrem produktu více času než jeho skutečným používáním. Z tohoto důvodu si 48 % nakupujících přeje při nákupním rozhodování vidět pouze relevantní položky.

Potřeba eliminace výběru je podle studie jedním z hlavních posunů nákupního chování. Celkem 47 % uživatelů, kteří využívají chytrý telefon k nákupům, by uvítalo službu, která bude monitorovat a automaticky doplňovat zásoby věcí každodenní spotřeby.

Až 63 % z nich si myslí, že v budoucnu by měla mít většina lidí nákupního asistenta, který jim bude s nakupováním pomáhat. To však dle Ericssonu platí jen u rutinního nákupu; více než polovina dotázaných se přiznala, že dokáže strávit hodiny prohlížením produktů, které je zajímají.

Malé displeje vykompenzuje VR/AR

Společnost uvádí, že přestože se obrazovky chytrých telefonů v posledních letech výrazně zvětšily, stále jsou jedním z úskalí on-line nákupů a pravděpodobně také důvodem, proč nejaktivnější zákazníci, kteří jejich prostřednictvím nakupují, mají zájem při nákupu využívat virtuální realitu.

Celkem 69 % uživatelů AR a VR si myslí, že tato technologie poskytne chytrým telefonům všechny výhody obchodů. Hlavní výhodou on-line nákupů je flexibilita a pohodlí, které oceňuje 66 % zákazníků.

Celkem 36 % zákazníků se dle studie dokonce domnívá, že kamenné obchody by měly nabízet nižší ceny, aby mohly konkurovat on-line nákupům, téměř okamžitým dodávkám, bezproblémovému vrácení produktu a odborné asistenci.

Ericsson uzavírá, že je pravděpodobné, že podoba a role kamenných obchodů projde změnou. Lze očekávat, že stále větší důraz bude kladen na zákaznickou zkušenost, osobní kontakt a přístup.

Sociální aspekt nakupování nicméně nejspíš jen tak nezmizí. Ze studie vyplynulo, že celkem 40 % uživatelů, kteří nakupují prostřednictvím chytrých telefonů připouští, že často chodí do nákupních center, aby se potkali s přáteli.

Zdroj: Ericsson








Úvodní foto: © tovovan - Fotolia.com

Komentáře