Ericsson: Jen 25 % spotřebitelů se chce po pandemii vrátit k dojíždění za prací

Tři z pěti spotřebitelů se intenzivně zajímají o chytré funkce, které odesílají výstrahy v případě, že řidič nedává pozor a hrozí mu nebezpečí. Spotřebitele nejvíce zajímají funkce zvyšující jejich bezpečnost.

Ericsson: Jen 25 % spotřebitelů se chce po pandemii vrátit k dojíždění za prací



Společnost Ericsson ve svém globálním průzkumu odhalila, že celkem 80 % spotřebitelů věří, že se po odeznění koronavirové krize vrátí k dojíždění za prací a vzděláváním. Nicméně jen 25 % dotazovaných touží se do starých kolejí vrátit.

V České republice možná není každodenní cestování za prací či vzdělání tak běžné jako ve Spojených státech. V roce 2011 dojíždělo mimo obec obvyklého pobytu za prací více než 2,8 milionu lidí,“ říká Jiří Rynt, key account manager ve společnosti Ericsson.

Ericsson se rovněž zaměřil na poznatky a připomínky spotřebitelů cestujících za zaměstnáním či školou ze svého bydliště do jiného města. Mezi zkoumaná témata patřila například i bezpečnost a asistenční systémy pro řidiče.

Studie testovala celkem 16 konceptů mobility, přičemž 58 % respondentů se zajímalo především o funkce, které vysílají výstrahy, když řidič nevěnuje plnou pozornost řízení, což může vést k nadcházejícímu nebezpečí.

Spotřebitelé z celého světa v neposlední řadě očekávají pokles dojíždění osobními auty ze současných 55 % na 32 % v horizontu 5 až 10 let, přičemž zhruba 13 % spotřebitelů by rádo využívalo autonomní robotická taxi nebo minibusy.

Zdroj: Ericsson









Úvodní foto: metamorworks @ stock.adobe.com

Komentáře