DPD: Třetina nejčastěji nakupujících zákazníků tvoří 90 % všech online nákupů

Nejaktivnější třetina online nakupujících si zboží z e-shopu zpravidla poprvé objednala před více než peti lety. Valná většina nakupovala i na zahraničním e-shopu a více než polovině z nich je od 18 do 34 let.

DPD: Třetina nejčastěji nakupujících zákazníků tvoří 90 % všech online nákupů



Každoroční průzkum přepravní společnosti DPD odhalil, že tuzemská e-commerce je závislá na třetině (34 %) svých zákazníků. Tito zapálení nákupčí, tzv. heavy buyers, totiž uskutečnili 87 % všech nákupů na internetu.

DPD uvádí, že v posledním měsíci si každý z nich si v průměru objednal 5,1 zásilek. Většinou jde o zkušené online nakupující, jelikož průzkum zjistil, že 61 % z nich si zboží z e-shopu poprvé objednalo před více než pěti lety.

Celkem 77 % z nich už také nakoupilo na zahraničním e-shopu a více než polovině z nich (54 %) je od 18 do 34 let. Nákupní chování nejaktivnější třetiny online zákazníků je podle DPD velmi ovlivněno sociálními sítěmi.

V 82 % případů jde o Facebook, v 78 % o YouTube a zatím jen ve 39 % o Instagram. Narozdíl od průměru většina z nich preferuje platbu kartou (53 %) a zboží raději přebírá v práci (67 %).

Naproti tomu naprostá většina všech online zákazníků si přitom objednávky nechává vozit domů (78 %). Vysoká část zákazníků platí stále na dobírku (46 %), byť jde podle DPD o platební metodu, která v mnoha zemích výrazněji ustupuje a nahrazují ji online platby.

Zdroj: DPD









Úvodní foto: © goodluz - Fotolia.com

Komentáře