Context: Reselleři celkově nakupují až třetinu zboží od etailerů

Průzkum odhalil, že více než polovina resellerů ve čtrnácti zemích světa nakupuje až třetinu zboží u internetových maloobchodníků. Na spolupráci s distributory pak reselleři oceňují hlavně B2B portály a školení.

Context: Reselleři celkově nakupují až třetinu zboží od etailerů



Společnost Context zveřejnila výsledky své pravidelné zprávy ChannelWatch 2018 sledující trendy na trhu IT a v chování distributorů ve čtrnácti zemích světa včetně České republiky a Slovenska.

Průzkum Contextu odhalil, že většina respondentů z řad resellerů nakupuje 10-30 % svých skladových zásob od globálních etailerů, jako je Amazon. Několik dotázaných od nich dokonce odebírá veškeré zboží, čímž z řetězce zcela vypouští tradiční distributory.

Slovenští reselleři například uváděli, že je k nákupu od internetových obchodníků motivuje především jednoduchost spolupráce a pravidelně aktualizované webové stránky s přesnými a podrobnými popisy zboží.

Amazon prodá, ale nevyškolí

Context však zároveň uvádí, že reselleři na svých distributorech oceňují zákaznické B2B portály. Obzvlášť populární jsou školení v oblasti internetu věcí a prodeje, byť téměř třetina respondentů uvedla, že pro ně nejsou školení užitečná v žádné oblasti.

Transformace v oblasti distribuce IT je zásadně ovlivněna rostoucím vlivem velkých etailerů a měnícím se očekáváním ze strany resellerů. Obzvlášť drobní reselleři mají pocit, že je distributoři přehlížejí,“ vysvětluje Adam Simon z Contextu.

Simon ovšem uklidňuje distributory, že není třeba propadat panice. Stačí se věnovat zákaznickému servisu, školení a přidané hodnotě. Důkazem, že není vše ztraceno, je podle něj fakt, že distributoři i nadále investují do infrastruktury na podporu svých klientů.

Zdroj: ITdistri








Úvodní foto: © photon_photo - Fotolia.com

Komentáře