Check Point: Podvodné e-maily stále častěji napodobují zprávy od WhatsAppu

Nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových podvodech je i nadále Microsoft. S nárůstem online komunikace v důsledku pandemie se do žebříčku nejčastěji zneužívaných značek dostaly i sociální sítě.

Check Point: Podvodné e-maily stále častěji napodobují zprávy od WhatsAppu



Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point Software Technologies, zveřejnil zprávu Brand Phishing Report zaměřenou na phishingové útoky ve třetím čtvrtletí 2021.

Analytici odhalili, že nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových podvodech byl ve sledovaném období Microsoft. Celkem 29 % všech phishingových útoků napodobujících známé značky se týkalo právě Microsoftu.

DHL z druhého místa odsunul Amazon, a podle reportu letos také poprvé patří mezi nejčastěji napodobovaná odvětví trojice sociálních sítí. V Top 10 jsou podle Check Pointu WhatsApp, LinkedIn a Facebook.

Kyberzločinci se snaží neustále vylepšovat své techniky a zefektivnit krádeže osobních údajů. K tomu často využívají zprávy napodobující známé značky,“ vysvětluje Peter Kovalčík, regional director, security engineer EE v Check Pointu.

Jednotlivé značky podle něj mohou v boji s napodobováním bohužel udělat jen velmi málo. „Uživatelé by měli věnovat pozornost překlepům, názvu domén, špatným datům nebo jiným podezřelým detailům,“ dodává.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech ve 3. čtvrtletí 2021

  1. Microsoft (29 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Amazon (13 %)
  3. DHL (9 %)
  4. Bestbuy (8 %)
  5. Google (6 %)
  6. WhatsApp (3 %)
  7. Netflix (2,6 %)
  8. LinkedIn (2,5 %)
  9. PayPal (2,3 %)
  10. Facebook (2,2 %)

Zdroj: Check Point









Úvodní foto: © Octus - Fotolia.com

Komentáře