Check Point: Kyberzločinci při phishingových útocích nejčastěji napodobují Google

Při phishingových útocích ve druhém čtvrtletí byly nejčastěji napodobovanými značkami Google a Amazon, naopak Apple v žebříčku klesl. Na mobilních zařízeních byl nejvíce zneužívanou značkou Facebook.

Check Point: Kyberzločinci při phishingových útocích nejčastěji napodobují Google



Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point, zveřejnil zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky ve druhém čtvrtletí 2020. Z ní vyplynulo, že nejnapodobovanějšími značky při takových útocích jsou Google a Amazon.

Experti poukazují na to, že hackeři využívají celou řadu technik, jak šířit odkazy na podvodné webové stránky. Že je phishing extrémně nebezpečnou hrozbou dokazuje i fakt, že více než 90 % všech pokusů o kybernetické útoky začíná právě phishingem.

Check Point odhalil, že nejčastěji napodobované značky při phishingových útocích jsou Google (13 %), Amazon (13 %) a WhatsApp (9 %). Apple (2 %) naopak ve druhém kvartálu 2020 klesl z prvního místa až na sedmou příčku.

Celkový počet phishingových útoků zneužívajících známé značky se podle Check Pointu ve druhém kvartálu oproti prvnímu nezměnil. Níže je 10 značek nejčastěji zneužívaných při phishingových útocích ve druhém čtvrtletí 2020:

1.         Google (13 %)

2.         Amazon (13 %)

3.         WhatsApp (9 %)

4.         Facebook (9 %)

5.         Microsoft (7 %)

6.         Outlook (3 %)

7.         Apple (2 %)

8.         Netflix (2 %)

9.         Huawei (2 %)

10.       PayPal (2 %)

Nárůst e-mailového phishingu

Společnost rovněž upozorňuje, že e-mailový phishing byl po webovém phishingu druhým nejběžnějším typem, zatímco v 1. čtvrtletí byl až na třetím místě.

Důvodem této změny může být podle expertů uvolnění globálních koronavirových opatření, opětovné otevření organizací a návrat zaměstnanců do práce.

E-mailový phishing podle analýzy Check Pointu tvořil téměř čtvrtinu (24 %) všech phishingových útoků a zneužíval především značky Microsoft, Outlook a Unicredit.

Téměř 15 % všech phishingových útoků dle společnosti zneužívá mobilní zařízení. Nejvíce napodobovanými značkami byly Facebook, WhatsApp a PayPal.

Kyberzločinci se i nadále snaží zneužívat důvěryhodné značky. Navíc nárůst práce z domova v souvislosti s koronavirovou pandemií hackerům ještě nahrává,“ říká Pavel Krejčí, security engineer ve společnosti Check Point.

A jelikož drtivá většina kyberútoků začíná phishingem, je potřeba velmi dobře zvážit, jakou přílohu e-mailu otevřete a jakou ne. Očekáváme, že i ve druhé polovině roku budou kyberzločinci phishing hojně využívat,“ dodává.

Zdroj: Check Point








Úvodní foto: © lassedesignen - Fotolia.com

Komentáře