Check Point: Hackeři se při phishingových útocích nejčastěji vydávají za Microsoft

Žebříček nejčastěji zneužívaných značek dle analytiků reflektuje chování uživatelů, kteří během pandemie onemocnění covid-19 využívají technologie pro vzdálenou práci, čelí finančním změnám a aktivněji využití sociální sítě.

Check Point: Hackeři se při phishingových útocích nejčastěji vydávají za Microsoft



Společnost Check Point zveřejnila zprávu s názvem Q3 Brand Phishing Report zaměřenou na phishingové útoky ve 3. čtvrtletí 2020. Z reportu vyplývá, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

Ve sledovaném období byl nejčastěji zneužívanou značkou při phishingových podvodech Microsoft. Celkem 19 % všech phishingových útoků se týkalo právě tohoto výrobce, což je významný nárůst oproti druhému čtvrtletí, kdy se umístil na páté příčce s podílem 7 %.

Vzestup podle Check Pointu souvisí s koronavirovou pandemií, útočníci se totiž snaží zneužít velkého počtu zaměstnanců, kteří během pandemie pracují na dálku. Poprvé se v roce 2020 do top 10 dostalo i DHL a hned obsadilo druhé místo.

Útočníci se soustředí na slabiny práce z domova

Analytici upozorňují, že nejčastěji jsou při phishingových útocích zneužívané značky technologických společností, následují bankovní instituce a sociální sítě.

Hlavním terčem hackerů jsou při phishingových útocích uživatelé pracující na dálku, což je vzhledem k aktuální situaci globální pracovní trend,“ říká Tomáš Růžička, SE Team leader ve společnosti Check Point.

Podle něj mnoho zaměstnanců podobně pracuje poprvé v životě, ale ani organizace ani zaměstnanci často nejsou připraveni čelit pokročilým kyberútokům, které tuto skutečnost zneužívají.

Hackeři cítí příležitost a napodobují Microsoft ve snaze zmást uživatele při využívání pracovních technologií. Očekáváme, že snaha o zneužívání značky Microsoft bude pokračovat i v dalším roce,“ dodává Růžička.

Nejčastěji zneužívané značky ve phishingových podvodech ve 3. čtvrtletí 2020

  1. Microsoft (19 % všech phishingových pokusů zneužívajících nějakou známou značky)
  2. DHL (9 %)
  3. Google (9 %)
  4. PayPal (6 %)
  5. Netflix (6 %)
  6. Facebook (5 %)
  7. Apple (5 %)
  8. WhatsApp (5 %)
  9. Amazon (4 %)
  10. Instagram (4 %)

Zdroj: Check Point








Úvodní foto: (c) Gorodenkoff - Fotolia.com

Komentáře