Canon: Trvalý home office je v nedohlednu, firmy nadále prosazují práci z kanceláře

Během pandemie poslalo většinu zaměstnanců pracovat z domova jen 10 % firem. Zhruba polovina firem umožňovala individuální home office, kdežto bez jakékoli změny pracovalo 20 % dotázaných.

Canon: Trvalý home office je v nedohlednu, firmy nadále prosazují práci z kanceláře



Společnost Canon uvádí, že přestože se práce z domu v posledním měsících stala velkým fenoménem, jen 10 % procent českých firem nechalo i za nejpřísnějšího lockdownu většinu svých zaměstnanců na home office.

Celé tři čtvrtiny z oslovených podniků dále uvedly, že ani po opadnutí pandemie neuvažují o trvalé možnosti práce z domova a tlačí na co nejrychlejší návrat do kanceláří.

Na první vlnu vládních opatření podle průzkumu razantně – tedy kompletním přesunem na home office – zareagovalo pouhé jedno procento dotázaných.

Téměř 53 % podniků v průzkumu uvedlo, pokračovalo v práci klasicky z kanceláře, ale svým zaměstnancům umožnily individuální home office ve zvýšené míře.

Střídavý režim v kanceláři/doma mezi jednotlivými týmy podle Canonu aplikovalo 17 % firem a bez jakékoliv změny pracovalo z kanceláří celých 20 % z oslovených firem.

Budoucnost práce z domova

Canon upozorňuje, že pandemie a související omezení se ale nyní pomalu stávají minulostí a vyvstává otázka, jak se k této situaci postaví zaměstnavatelé.

Z výzkumu vyplývá, že každá druhá česká firma najíždí na obvyklý režim, který panoval před pandemií: práce z kanceláře s možností občasného home office. Třetina z oslovených zavelela k návratu všech zaměstnanců do kanceláří okamžitě, jak jen to bylo možné.

Jen 15 % podniků má podle průzkumu v plánu častější využívání práce z domu než před pandemií a pouhá dvě procenta přijala „nový normál“ natolik, že v posledních měsících zredukovala své kancelářské prostory.

Společnost dodává, že ji závěry výzkumu překvapily. Ukázalo se totiž, že většina českých firem nebyla i přes nepříznivou situaci ochotná radikálně měnit své pracovní procesy a raději si nechávala zaměstnance ‚na dohled‘.

Je možné, že v tom svou roli sehrálo i určité zpátečnictví a obavy z nižší produktivity lidí na home office,“ komentuje Eva Kučmášová, šéfka komunikace Canonu ve střední Evropě.

Zdroj: Canon








Úvodní foto: maryviolet / stock.adobe.com

Komentáře