Canalys: V novém žebříčku spokojenosti s bezpečnostními vendory je sedm šampionů

Celosvětový žebříček ukázal, že spokojenost partnerů s bezpečnostními výrobci je veskrze vysoká. Najdou se však i takové společnosti, u kterých partneři poukazují na nedostatečnou podporu či nevyhovující marketing.

Canalys: V novém žebříčku spokojenosti s bezpečnostními vendory je sedm šampionů



Společnost Canalys vydala aktuální výsledky studie, ve které se dotazovala na zkušenost partnerů z celého světa se spoluprací s výrobci kyberbezpečnostních řešení. Respondenti hodnotili jednotlivé výrobce v celkem deseti oblastech řízení partnerských kanálů.

Výsledkem je graf, jenž reflektuje hodnocení výrobců (horizontální osa) i jeho meziroční posun (vertikální osa). Zatímco v kvadrantu „šampionů“ je poměrně těsno, v kvadrantu „opozdilců“ najdeme jen trojici firem.

Celkový trh kybernetické bezpečnosti podle odhadů Canalysu v roce 2019 vyrostl o silných 12 %. Výdaje na bezpečnost pak v prvním čtvrtletí letošního roku ještě vyrostly, zejména na cloudovou bezpečnost, bezpečnost koncových zařízení a vzdálené připojení.

A tento trend bude podle analytiků pokračovat. „Přestože se zaměstnanci z celého světa postupně vrací do kanceláří, dá se očekávat, že značný počet lidí bude i nadále pracovat formou home office,“ vysvětluje hlavní analytik Canalysu Matthew Ball.

Šampioni neusnuli na vavřínech

V kvadrantu „šampionů“, tedy výrobců s nadprůměrným umístěním, skončilo celkem sedm firem. Zatímco Cisco, Eset, Fortinet a Palo Alto Networks svoje umístění obhájili, Juniper Networks, Kaspersky a Trend Micro jsou nováčky.

Canalys podotýká, že hodnocení všech sedmi výrobců se oproti minulému měření ještě zlepšilo; společnosti i nadále vylepšují a zjednodušují své procesy tak, aby svým partnerům pomohli dosahovat ještě větších tržeb.

Partneři zle hodnotí nevyhovující marketing

V kvadrantu „skokanů“ se umístily společnosti Zscaler, Bitdefender, WatchGuard, Malwarebytes a Check Point. Ty podle Canalysu například realizovaly významné investice do partnerského prodeje či zvýšili svoji orientaci na cloudový byznys.

Do kategorie „opozdilců“ se naopak propadli McAfee, IBM a Symantec, kteří si podle partnerů nevedli příliš dobře v oblastech generování leadů, marketingu a poskytování servisu a podpory.

Graf – Kvadranty hodnocení Canalys Leadership Matrix

Graf – Kvadranty hodnocení Canalys Leadership Matrix

Zdroj: Canalys








Úvodní foto: (c) Maksim Kabakou - Fotolia.com

Komentáře