Canalys: Globální trh chytrých telefonů ožívá, v prvním čtvrtletí vyrostl o 27 %

Nejúspěšnější kvartál ma za sebou Xiaomi s více než 60% růstem dodávek, dvouciferně ale rostli všichni největší výrobci. Díru po Huawei se rychle snaží zaplnit Oppo a Vivo.

Canalys: Globální trh chytrých telefonů ožívá, v prvním čtvrtletí vyrostl o 27 %



Společnost Canalys uvádí, že v prvním kvartálu letošního roku vzrostly celosvětové dodávky chytrých telefonů o 27 % na 347 milionů kusů. Lídrem trhu s více než pětinovým podílem je Samsung, jenž dodal 76,5 milionu chytrých telefonů.

Druhý Apple s 15% tržním podílem dodal 52,4 milionu kusů, nicméně analytici poukazují na to, že prodeje modelu iPhone 12 Mini ve sledovaném období nenaplnila očekávání.

Svůj nejlepší čtvrtletní výsledek zaznamenalo Xiaomi, které si meziročně polepšilo o 62 % na 49 milionů kusů. Nejsilnější pětici uzavírají Oppo a Vivo, kteří dodali 37,6, resp. 36 milionů chytrých telefonů. Huawei aktuálně figuruje na sedmé příčce s 18,6 miliony.

Konsolidace a začátek nové éry

Ben Stanton z Canalysu kometuje, že poslední dva jmenovaní čínští výrobci výrazně šlapou na paty Xiaomi, a to zejména v segmentu cenově dostupných telefonů na rozvojových trzích. Další novinkou je i oznámený konec chytrých telefonů značky LG.

Jde o symbol nové éry trhu chytrých telefonů,“ komentuje Sanyam Chaurasia z Canalysu. „Dokazuje totiž, že agresivní cenová politika a channelové strategie jsou v současné době důležitější faktory než hardwarová odlišnost.“

Vzhledem k tomu, že se trh chytrých telefonů nadále konsoliduje, nebude to naposledy, kdy se stávající výrobci poperou o pozůstatky poražené značky,“ dodává.

Zotavující se regiony jsou zajímavější

Stanton dodává, že trh čekají i další výzvy. „Dodávky bude v následujících čtvrtletích omezovat zejména nedostatek klíčových komponentů. To bude navíc pohánět globální značky z přehodnocování regionálních strategií.“

Některé značky podle něj v reakci na pandemický vývoj omezují prioritní dodávky do Indie a raději se soustředí na zotavující se regiony, jako je například Evropě.

Současná situace nahrává globálním značkám, které mají větší vyjednávací síly. Tím budou vyvíjet ještě větší tlak na menší značky, které by potenciálně mohly následovat LG a z trhu chytrých telefonů se stáhnout,“ uzavírá Stanton.

Tabulka – Vývoj globální trhu chytrých telefonů v 1Q21 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 1Q21

Podíl 1Q21

Prodej 1Q20

Podíl 1Q20

Meziroč. změna

1. Samsung 

76,5

22 %

59,6

22 %

28 %

2. Apple

52,4

15 %

37,1

14 %

41 %

3. Xiaomi

49,0

14 %

30,2

11 %

62 %

4. Oppo

37,6

11 %

23,5

9 %

60 %

5. Vivo

36,0

10 %

24,2

9 %

48 %

ostatní

95,9

28 %

97,8

36 %

 -2 % 

Celkem

347,4

100,0 %

272,5

100,0 %

27 %

Zdroj: Canalys

Graf – Podíl největších výrobců v 1Q21

Graf – Podíl největších výrobců v 1Q21

Zdroj: Canalys









Úvodní foto: © Romolo Tavani - Fotolia.com

Komentáře