Slováci při nákupu na internetu stále preferují dobírku

Podle průzkumu NMS Market Research ženy na Slovensku věří spíše bankovnímu převodu, muži si jdou po zboží osobně.

Slováci při nákupu na internetu stále preferují dobírku



Průzkum NMS Market Research pro portál Heureka na Slovensku ukazuje, že dobírka zůstává nejčastějším způsobem platby za zboží nakoupené na internetu.

Zkušenosti s ní má až 83% dotázaných Slováků nakupujících na internetu. Na druhé příčce se umístil internet banking se 43 % a na třetí pak platba kartou, kterou používá 28 % respondentů nakupujících online. Průzkumu se zúčastnil vzorek přibližně 2 200 respondentů používajících internet.

Vysoká popularita dobírky prozrazuje, že lidé mají obavy platit za zboží předem,“ uvedl v oznámení projektový manažer Heureka.sk Kamil Demuth.

Platbu v sídle obchodu využívá 17 % respondentů nakupujících online. Zkušenost s ní má až 20 % dotázaných mužů, ale jen 11 % dotázaných žen.

Podle psychologa Andreje Kuruce, odborníka na genderovou problematiku, mají ženy stále více úkolů spojených s péčí o domácnost a děti, a tedy méně času a možností cestovat do výdejen e-shopů. Proto jim údajně platby z domu pomáhají sladit pracovní a rodinný život.

Heureka pak na základě průzkumu NMS dodává, že zkušenost s platbou na splátky za zboží koupené přes internet má 6 % respondentů.

Zdroj: Heureka.sk








Úvodní foto: © Edyta Pawlowska - Fotolia.com

Komentáře